Най-големият действащ кран на източното крайбрежие на САЩ се извиси над пристанището на Балтимор, зада започне разчистването на останките от моста Франсис Скот дни след като товарен кораб се разби в него, изпращайки участъка да се разбие в пристанището , информира Би Би Си.
Към обяд в петък екипите все още оглеждаха щетите. Кранът, който може да повдигне до 1000 тона, пристигна късно вечерта в четвъртък и вероятно ще започне да вади отломки от водата в събота сутринта, според говорителя на бреговата охрана на САЩ Кармен Карвър.Вторият кран е на път и се очаква да пристигне скоро, за да помогне на усилията, каза тя.
Щатските и федералните власти са съсредоточени върху разчистването на натовареното пристанище и възстановяването на моста, след като Dali, масивен контейнеровоз, който беше загубил ток, се блъсна в поддържаща колона рано във вторник, събаряйки структурата и оставяйки шестима работници, които се предполага, че са загинали.
Водолази са извадили две тела на изчезналите строителни работници, които ремонтирали моста по време на сблъсъка. Смята се, че останалите четирима са затиснати под водата. Всички са имигранти от Мексико и Централна Америка.
Намирането на останалите тела е основен приоритет, каза губернаторът на Мериленд Уес Мур на пресконференция в четвъртък. Екипите трябва също така да преценят как да извадят заседналия кораб, натоварен с хиляди контейнери и заклещен от отломките на моста.
„Dali е почти толкова дълъг, колкото Айфеловата кула, мостът е огромен.Говорим за 3000 или 4000 тона стомана, която стои на върха на този кораб, така че имаме работа за вършене “, каза Мур на пресконференцията в четвъртък.
В рамките на часове след искането на Мур за спешни средства, правителството на САЩ в четвъртък отпусна на Мериленд 60 милиона долара за почистване на отломките и започване на възстановяването на моста, отражение на това колко критична е инфраструктурата за корабоплаването и транспортните индустрии по Източното крайбрежие.
Три дни след трагедията работните места на около 15 000 души, чиято работа се върти около ежедневната работа на пристанището, са спрени. Законодателите на Мериленд се стремят да приемат спешно законодателство, за да осигурят заместване на доходите на засегнатите, каза президентът на щатския сенат тази седмица.
Ситуацията представлява временен риск за икономиката на района, тъй като пристанището получава най-големия дял от вноса на автомобили в САЩ и е едно от само четирите на източното крайбрежие на САЩ с 50-футов канал, необходим за по-големи товарни лодки, агенция за рейтинг на облигации Moody's Investors Службата каза.
Замяната на 47-годишния мост вероятно ще изисква „години работа“, но пристанището, чиито операции наскоро надминаха нивата отпреди пандемията, може да отвори отново в рамките на седмици, „ако отломките бъдат бързо премахнати“, според доклад на Moody's.
„Докато пристанището е затворено, отклоняването на вноса на автомобили и други товари към други пристанища на източното крайбрежие ще подкопае предимството на Балтимор като пристанище, което е най-близо до Средния запад, в ущърб на операторите на терминали“, се казва в доклада.