След като се представяше като една от най-гостоприемните страни в света за бежанци и имигранти, Канада стартира глобална онлайн рекламна кампания, предупреждавайки търсещите убежище, че подаването на иск е трудно.
Рекламите на стойност 250 000 канадски долара (178 662 долара) ще се показват до март на 11 езика, включително испански, урду, украински, хинди и тамилски, съобщиха от имиграционния отдел пред Ройтерс. Те са част от по-широка промяна в тона на непопулярното правителство на министър-председателя Джъстин Трюдо относно имиграцията и усилията за ограничаване на молбите за бежанци.
Мигрантите са обвинявани за високите цени на жилищата, въпреки че някои експерти твърдят, че това е опростено обяснение, а проучванията показват, че все повече канадци смятат, че страната приема твърде много новодошли.
Четиримесечната кампания е планирана да струва една трета от общите разходи за подобни реклами през предходните седем години.
Заявките за търсене като „как да поискам убежище в Канада“ и „бежанец в Канада“ ще подтикнат към спонсорирано съдържание, озаглавено „Системата за убежище в Канада – факти за убежището“, каза министерството.
„Подаването на молба за убежище в Канада не е лесно. Има строги указания, за да отговаряте на условията. Разберете какво трябва да знаете, преди да вземете решение, променящо живота ви“, гласи една реклама.
Канада отдавна се възприема като гостоприемно място за новодошлите. Сега неговите лидери намаляват имиграцията и се опитват да накарат временните жители да напуснат и да попречат на хората, бягащи от новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп, да поискат убежище.
„Канадската служба за имиграция, бежанци и гражданство работи за борба с разпространението на дезинформация и дезинформация относно имиграционната система на Канада и за подчертаване на рисковете от работа с неоторизирани представители“, пише говорител на отдела в имейл.
БЕЖАНСКИ ДЕЛА
Може да е трудна битка. Системата за бежанците в Канада е изправена пред 260 000 натрупани дела на фона на нарастващото глобално разселване. Правителството има малък контрол върху това кой иска убежище.
Неговият министър на имиграцията намекна за бързо проследяване на искове, които се смятат за малко вероятно да успеят. Правителството се надява милиони хора да напуснат страната сами, когато визите им изтекат, а министърът на имиграцията заплаши да ги депортира, ако не го направят.
Това е драматичен обрат за едно правителство, което години наред поставяше постелката за добре дошли.
През януари 2017 г., когато Тръмп встъпи в длъжност, Трюдо написа в Туитър, отваря нов раздел: „За тези, които бягат от преследване, терор и война, канадците ще ви приветстват, независимо от вашата вяра. Разнообразието е нашата сила #WelcomeToCanada.“
На 17 ноември, почти осем години по-късно, Трюдо публикува видеоклип, популяризиращ имиграционната политика на неговото правителство, призовавайки „лошите актьори“, които „експлоатират нашата имиграционна система за собствените си интереси“.
Миналия месец либералното правителство, което изостава в социологическите проучвания, обяви, че намалява постоянната и временната имиграция. Предвижда се популацията леко да се свие за две години.
Рекламните кампании за противодействие на дезинформацията за това как да кандидатствате за убежище биха могли да бъдат полезни, каза професорът по право в Университета на Отава и експерт по имиграцията Джейми Чай Юн Лиу.
„От друга страна, ако те казват „Не сте добре дошли“ … това наистина изглежда противоречи на подхода на Канада в миналото“, каза тя. „Сменили са си съобщенията.“