Четиридесет и един мигранти са загинали при корабокрушение край италианския остров Лампедуза, съобщиха оцелели пред местни медии.
Група от четирима души, оцелели след бедствието, казаха на спасителите, че са били на лодка, тръгнала от Сфакс в Тунис и потънала на път за Италия.
Четиримата оцелели, родом от Кот д'Ивоар и Гвинея, достигнаха Лампедуза в сряда.
Повече от 1800 души са загубили живота си досега тази година при преминаването от Северна Африка към Европа.
Местният прокурор Салваторе Вела каза, че е започнал разследване на трагедията.
Оцелелите - 13-годишно момче, двама мъже и една жена - казаха на спасителите, че са били на лодка, превозваща 45 души, включително три деца.
Те казаха, че лодката, която е била дълга около 7 метра, е напуснала Сфакс в четвъртък миналата седмица, но е потънала за часове, след като е била ударена от голяма вълна. Смята се, че само 15 души са носили спасителни жилетки, но това очевидно не е успяло да спаси живота им.
Италианският Червен кръст и германската благотворителна организация Sea-Watch съобщиха, че четиримата са успели да оцелеят при корабокрушението, като са се носили на вътрешни гуми и спасителни жилетки, докато не са намерили друга празна лодка в морето, в която са прекарали няколко дни, плавайки, преди да бъдат спасени.
Четиримата оцелели пристигнаха в Лампедуза, страдащи от изтощение и шок, но лекарят, който ги лекуваше, Адриан Чиарамонте, каза, че те имат само леки наранявания.
„Това, което наистина ни впечатли, беше историята на трагедията“, каза той.
„Те казаха, че са се натъкнали на първи кораб, който очевидно не им е обърнал внимание.
„Един час по-късно те бяха забелязани от хеликоптер и час след наблюдение бяха взети от петролен танкер.“
Италианската брегова охрана съобщи за две корабокрушения в района в неделя, но не е ясно дали този кораб е един от тях.
Агенцията на ООН за миграцията, Международната организация по миграция (МОМ), заяви, че мигрантите са имали малък шанс да оцелеят.
„Имигрантите от Субсахара, тръгващи от Тунис, са принудени да използват тези евтини железни лодки, които се чупят след 20 или 30 часа навигация. При този вид море тези лодки се преобръщат лесно“, каза говорителят на МОМ Флавио Ди Джакомо пред АФП.