Продължава трескавото издирване на изчезналата в неделя подводница "Титан". Канадски спасителен екип е засякъл "звуци от почукване" в района, в който се предполага, че се намира изчезналият плавателен съд.
Съобщава се, че в продължение на часове на всеки 30 минути са регистрирани подобни звукови сигнали. Към момента обаче няма данни подводницата да е намерена.
По-малко от 24 часа остават преди кислородът в подводния апарат да бъде изчерпан. Час и 45 минути след отплаването си към океанското дъно, където е трябвало да достигне до останките от потъналия кораб Титаник, подводницата губи връзка.
Magellan, британска фирма, която е специализирана в дълбоки океански проучвания и операции по възстановяване, заяви, че подкрепя спасителната мисия за Титан.
Компанията каза в изявление на уебсайта си, че има опит в работата на дори по-големи дълбочини.
Magellan каза, че OceanGate се е свързал с него рано в понеделник и „незабавно е предложил нашите познания за конкретното място, както и нашия опит, работещ в дълбочина значително преди това, което се изисква за този инцидент“.
„Работим на пълен работен ден с агенции на Обединеното кралство и САЩ, за да осигурим необходимата въздушна подкрепа за преместване на нашето специализирано оборудване и екипаж за поддръжка.
„Готови сме да подкрепим и сме напълно мобилизирани да помогнем“, казаха от фирмата.
Подводницата може да успее да предупреди спасителите, ако успее да достигне повърхността чрез радиопредаватели и GPS сигнали. Има стробоскопи и радарни рефлектори, за да помогне на спасителните екипи да ги забележат.
Но намирането на подводницата може да е трудно, особено от въздуха, защото е бяла на цвят. Променливото време и лошата видимост също ще представляват предизвикателство за екипите.
Спасителите също трябва да претърсят дълбочини, които могат да достигнат близо 4 километра (2,5 мили), за да търсят кораба, който е дълъг 6,7 метра (22 фута). Бреговата охрана на САЩ разшири търсенето в по-дълбоки води.
Радио и GPS сигналите не могат да преминават през водата, така че единственият друг начин за откриване на подводницата е чрез сонар и сонари, често използвани при лов на вражески подводници.
Те работят, като откриват движения и звуци във водата - като този, докладван от бреговата охрана на САЩ - или чрез отскачане на сонарен "пинг" от повърхността на плавателния съд (активно откриване) и слушане за връщащото се ехо.
Четири електрически тласкачи му помагат да достигне скорост от около 3 възела или около 3,5 мили в час (4 км/ч)
Когато се гмурка, GPS не е опция. Титан има специална система за текстови съобщения, която позволява на неговия екипаж да получава инструкции от екипа на надводния кораб
Пилотът управлява с модифициран контролер за видеоигри
Подводницата е завинтена отвън - това означава, че екипажът не може да я отвори отвътре
Подводницата е собственост и се управлява от OceanGate, частна компания, която "осигурява подводни апарати за търговски проекти, научни изследвания и проучвания" според нейния уебсайт