Реклама на австралийска ваксина предизвика остра реакция, като мнозина критикуваха графичното й изображение на млада жена, страдаща от Ковид, информира BBC.
Правителствената обява показва как жената в болнично легло се задъхва за въздух, докато е свързана с вентилатор.
Текстът гласи: "Covid-19 може да засегне всеки ... Резервирайте ваксинацията си."
Критиците обаче твърдят, че рекламата е несправедливо насочена към младите хора, като се има предвид, че под 40 години ще имат достъп до ваксините едва в края на годината.
Официалните здравни съвети също така препоръчват на младите хора да изчакат удар на Pfizer вместо наличния удар на AstraZeneca. Австралия има недостиг на доставки на Pfizer.
Понастоящем рекламата се показва само в Сидни, който е в ръцете на огнището на варианта Delta и е в третата седмица на блокиране.
В понеделник властите съобщиха за 112 нови случая, като общо взеха над 700 случая от появата на щама за първи път в средата на юни.
Пускането на рекламата е част от по-голямата кампания за ваксинация „Въоръжете се“, която стартира в неделя.
WARNING: Here is the GRAPHIC Australian Government #COVID19 ad to run in Sydney. #COVID19nsw pic.twitter.com/6IXgBy7miw
— Karen Barlow (@KJBar) July 11, 2021
"Напълно обидно е да пускате реклама като тази, когато австралийците от тази възрастова група все още чакат ваксинациите си", излъчи туитърът Хю Риминтън.
"Защо се насочваме към младите хора? Не трябва ли да се насочваме към нарастващия процент на колебливост на ваксините при възраст над 55 години?" каза друг потребител на Twitter.
Други, включително здравни специалисти, призоваха клипът да бъде свален от ефир, наричайки го "безчувствен".
Но правителството защити рекламата.
Главният здравен директор на Австралия Пол Кели заяви, че е предназначението на клипа е да "прокара съобщението у дома" за необходимостта да останете вкъщи, да се тествате и да резервирате ваксини правим това само заради ситуацията в Сидни," каза той.