Заседналият мега контейнеровоз в Суецкия канал блокира стоки на стойност близо 10 милиарда долара на ден или 400 милиона на час. Въпреки всички усилия за деблокиране на ключовата водна артерия през която минават 12 процента от световната търговия, операцията може да отнеме седмици.
Наета е компанията, участвала при случаите със заседналия пътнически лайнер "Коста Конкордия" и потъналата подводница "Курск". От двете страни на канала са се образували огромни опашки от чакащи кораби. Кризисната ситуация сериозно застрашава снабдителните вериги.
Контейнеровозът "Евър Гивън" е заседнал здраво и освобождаването му е много по-сложно и продължително, отколкото се очакваше. Корабът с водоизвестимост 200 хиляди тона може да носи 20 хиляди контейнера и е сред най-големите в света. Управата на Суецкия канал прави всичко по силите си да освободи гиганта с влекачи и тежка земекопна техника.
Общо 160 кораба, включително за насипни товари и танкери, чакат на опашка от двете страни на канала, който разделя Африка от Близкия изток и Азия.
Освен петрол, по море пътуват дрехи, мебели, компоненти за производства и авточасти. Това създава допълнителен риск за нарушаване на снабдителните вериги, вече пострадали от пандемията от COVID-19.
Корабни компании започват да пренасочват съдовете си през Южния рог на Африка - Нос Добра надежда.