Нови мерки за пътниците на самолетите се въвеждат по света от правителства, компании и летища, за да се позволи възобновяване на въздушния трафик на фона на кризата с коронавируса при възможно най-висока сигурност.
Засега, докато няма единни стандарти за авиокомпаниите (каквито те отказват да въведат), идеи като освобождаване на средните седалки зависят най-вече от това в коя държава каца самолетът. В много малко от големите страни - включително важните в авиационния транспорт - има изискване за средните седалки и само отделни компании взимат такива решения.
"Ройтерс" обобщава приетите досега мерки.
В Съединените щати няма налагани от правителството мерки, въпреки че всички основни американски авиокомпании изискват да се покрива лицето, а няколко ограничават броя на продадените места или оставят средните седалки празни. Много летища също изискват да се покрива лицето. Основните американски превозвачи подкрепят меренето на температурата на летищата от Американската администрация за сигурност в транспорта. Агенцията въведе мерки като увеличаване на разстоянието между чакащите на опашките при проверки за сигурност.
Европейската комисия предложи авиокомпаниите и летищата да изискват пътниците да носят маски и да реорганизират проверките, оставянето и вземането на багажа, за да избегнат струпвания. Пътуващите трябва да сведат до минимум ръчния си багаж и движението в самолета. Насоките не са обвързващи, но могат да помогнат да се изгради рамка в блока при премахване на ограниченията. Обединеното кралство спазва разпоредбите на ЕС за търговия и пътувания до края на 2020 г.
Авиационният регулатор в Китай изисква допълнителна вентилация и стерилизация на самолети и летища. Пътниците са длъжни да попълнят електронна здравна декларация, преди да се качат, и се приканват да седят на разстояние, ако е възможно. На всеки пътник трябва да се измери температурата, а на кабинния екипаж и служителите по сигурността се предлагат предпазни средства. Пътниците трябва да носят маска през целия полет.
Японското правителство инструктира авиокомпаниите да обявяват по време на полети здравните мерки и да разпространяват здравни информационни карти и въпросници. Токио помоли служителите на летището да носят маски, но те не са задължителни за пътниците. Няма изискване средната седалка да бъде празна.
Авиационният регулатор в Южна Корея иска температурата на пътниците да се мери на летището. От пътниците се иска да стоят на разстояние най-малко един метър. На тяхно разположение има дезинфектанти. Korean Air Lines раздалечава пътниците колкото може, като извършва допълнителни проверки на температурата на международните пътници и изисква всички пътници корейци да носят маски, с няколко изключения, като деца под 2 години.
В Катар на летището персоналът и пътниците са длъжни да преминат през проверка на температурата и дезинфекция, като зоните за контакт се дезинфекцират на всеки 10-15 минути. Qatar Airways насърчава социалното дистанциране на борда, когато е възможно, особено при полети с по-леки товари, и ще изисква пътниците да носят маски.
Правителството на Малайзия изисква авиокомпаниите да пренасят максимум половината от обичайния брой пътници на борда, с някои изключения при полетите между континентална Малайзия и остров Борнео (поделен между Малайзия, Индонезия и Бруней). На летището пътниците трябва да останат на метър един от друг за социално дистанциране, а това разстояние ще се маркира на местата, където се събират опашки. Malaysia Airlines изисква пътниците да носят маски на борда.
Авиокомпаниите в Индонезия могат да превозват само половината от обичайния брой пътници като част от правителствените изисквания да остава метър между тях. Екипажът е длъжен да мери температурата на пътниците 30 минути преди кацане. Пътниците трябва да носят маски и да попълват здравна карта.
Авиационният регулатор в Тайланд изисква авиокомпаниите да оставят поне едно празно място между пътниците, а те са длъжни да носят хирургически маски на борда. По време на полетите няма да се сервират храна и напитки, пътниците не могат да ядат или пият (дори продукти, които сами са внесли). При спешни случаи кабинният екипаж може да предложи вода.
Правителството на Филипините изисква пътниците да носят маски при влизане в летището, задължително да им бъде проверявана температурата и да спазват мерки за социално дистанциране, когато се редят на опашка. Проверките за сигурност трябва да се правят с минимален контакт. Пътниците трябва да попълнят електронна декларация за здравословното си състояние. Източник: dnevnik.bg