По информация на българското посолство в Хърватия, трафикът на граничните пропускателни пунктове на страната със Словения и със Сърбия е засилен. На граничните пунктове са се образували опашки и преминаването им отнема часове.
Подобна е ситуацията и с граничните пунктове на повечето от страните от Западна Европа, които поемат трафика, свързан с традиционно пътуващите за Коледните и новогодишни празници граждани към Балканските страни.
Министерството на външните работи препоръчва на българските граждани да следят за техническото състояние на автомобилите си, съобразено с условията на пътя и необходимото време за изчакване, да се снабдят с достатъчно храна и вода, да проявяват търпение и да се съобразяват с указанията на местните власти по транзитния им маршрут към Република България.
При нужда от съдействие, българските граждани могат да се обърнат към:
- посолството на Република България в Загреб, Хърватия на следните телефони за връзка: +385 146 46 609 и в извънработно време на тел.: +385 984 69 808;
- посолството на Република България в Любляна, Словения в работно време на следния телефонен номер: 00 386 1 28 31 899/900 и в извънработно време на дежурeн телефонен номер: 00 386 41 722 238, както и на имейл адреса на дипломатическото ни представителство: Embassy.Ljubljana@mfa.bg;
-посолството на Република България в Белград, Сърбия на следните телефонни номера: +381 11 36 13 980; +381 11 36 13 990. Сигнали може да се подават и на имейл адреса на посолството: Embassy.Belgrade@mfa.bg.
---
Сигнали и молби за съдействие при бедствени ситуации на български граждани се приемат денонощно и на телефонните линии на дирекция "Ситуационен център": +359 2 948 24 04; +359 2 971 38 56 или на имейл: crisis@mfa.bg.