Пилотска грешка е приоритетната версия в разследването на катастрофата на московското летище Шереметиево, при която загинаха 41 души, съобщава в. "Комерсант".
В неделя вечерта самолетът Sukhoi Superjet 100 на компанията "Аерофлот" излетял от Москва аз Мурманск, но на 28-ата минута екипажът взе решение да се върне, за да извърши аварийно кацане. При приземяването двигателите се запалиха и пламъците обхванаха опашната част на летателния апарат.
Разследващите подозират, че причина са трагедията са действията на пилотите при кацането.
Отбелязва се, че самолетът е излетял в 18:02 ч., а 14 минути по-късно командирът на екипажа Денис Евдокимов се е свързал с диспечер по т. нар. резервен канал за връзка и е съобщил, че летателният апарат е ударен от мълния. Това е извадило от строя автоматиката и основния канал за радиовръзка.
Източници на "Комерсант" твърдят, че осъществяването на захода е било трудно заради неработещата автоматика и кацането е извършено на ръчно управление. Това е станало при максимална маса, тъй като резервоарите са били пълни с гориво. Липсата на пълноценна радиовръзка с диспечера допълнително е усложнило ситуацията.
Освен това пилотите са превишили и линейната и вертикалната скорост, поради което се е стигнало до много твърдо кацане. Екипажът е опитвал да "натисне" носа към земята, което е довело до "прогресиращи" отскачания на самолета от пистата. Като вероятна грешка се посочва и решението на пилотите да летят през фронта на бурята и това, че са побързали да кацнат, вместо да изразходват колкото е възможно повече гориво.