Градският съвет на испанската столица планира да приеме през септември ограничения за максималната скорост до 30 км/ч за повечето улици в града, за да се гарантира сигурността на участниците в движението по пътищата, съобщи ТАСС, позовавайки се на вестник "Ел паис". Според информация на вестника мерките ще засегнат 10 053 улици на Мадрид (79,75% от общия брой на улиците), а по много улици с две или повече ленти за движение в една посока все пак ще се запази ограничението на скоростта от 50 км/ч. Също така до 20 км/ч ще бъде ограничена максималната скорост по улиците, където тротоарът е разположен на едно ниво с пътя. Градските власти отбелязват, че тези норми са призвани „да понижат броя на произшествията по пътищата и да успокоят трафика, за да се гарантира сигурността на пешеходците и велосипедистите, а също така на хората с ограничени възможности, живеещи в съседните райони“.
Авторите на инициативата се позовават на данни на Световната здравна организация (СЗО), според които при скорост от 50 км/ч рискът от смърт при катастрофа е близо осем пъти по-висок, отколкото при скорост от 30 км/ч. Така при сблъсък на автомобил с пешеходец със скорост от 64 км/ч около 85 процента от пострадалите загиват, до 48 км/ч - около 45 процента, а при сблъсък със скорост 30 км/ч случаите с фатален край са само 5 процента. Според данните на СЗО, в целия свят в резултат на ПТП всяка година загиват около 1,25 милиона души (този показател остава почти непроменен от 2007 г.), при това травмите, причинени от ПТП стават основна причина за смъртта на млади хора на възраст от 15 до 29 години. Ежегодно различни видове травми от ПТП получават от 20 до 50 милиона души. Най-слабо защитените участници на уличното движение са мотористите, пешеходците и велосипедистите.