Расте броят на жертвите на тежката влакова катастрофа, станала вчера в северния индийски щат Утар Прадеш, съобщиха осведомителните агенции. По най-нови данни от преобърналите се 14 вагона са извадени 133 тела, 110 от които са разпознати,съобщи главният инспектор на местната полиция Заки Ахмад. Ранените са 226, от тях 76 - тежко.
Бърз влак с 23 вагона и около 2 хиляди пътници излезе от релсите край гара Пухраян, на стотина километра от град Канпура. Според експерти причината е повредена релса заради температурните разлики през зимата и лятото.
Това е най-тежката влакова катастрофа в Индия от 2010 г. Отново се заговори за ниските изисквания за безопасност в държавните железници, които са жизненоважни за милиони индийци, но които страдат от хронична липса на инвестиции. Четвъртата по големина в света железопътна система на Индия превозва всеки ден по около 23 милиона души, но бързо старее. Средната скорост на влаковете е около 50 км и често стават катастрофи.
В доклад на индийското правителство от 2012 г. се казва, че всяка година във влакови катастрофа в страната загиват по около 15 000 души, съобщи Асошиейтед прес.
Поредната трагедия показва колко трудно ще му бъде на премиера Нарендра Моди да изпълни обещанието си да превърне железниците в по-безопасен и ефикасен транспорт, който да съответства на силата на индийската икономика, отбелязва Ройтерс. Тази година Моди обеща рекордно високи инвестиции в ж.п. транспорта и обяви, че ще се строи нова скоростна линия с финансиране от Япония. Много бавно обаче върви обновяването на релсовите пътища и монтирането на модерна сигнална апаратура по основната мрежа. Някои анализатори смятат, че за обновяване на железниците до 2020 година ще са необходими инвестиции от 20 трилиона рупии (293 милиарда долара).