- Отец Паликарски, как приемате искането на Главния мюфтия мюсюлманското братство да получи собствеността върху джамията в Дупница?
Първо, в Дупница на това място никога не е имало действаща джамия. Тук, на това място е била построена църквата „Свети Харалампий” и тук миряните през турско робство са изпълнявали своите православни ритуали. След събарянето й от турците, те са започнали да строят джамия, но всеки ден християните заставали пред постройката и палели свещи. Затова турците се отказали от идеята джамията да бъде действащ техен храм и я превърнали в тюрме, затвор. Близостта й с конака, който сега е Околийска къща, я направили едно доста удобно място за прибиране на затворниците, след като ги залявали и разпитвали там. Действаща джамия в Дупница е имало на мястото на старата поща, а като цяло в града е имало общо 14 действащи мюсюлмански храма. Много добре знаете, че пред джамията ние всяка година служим молебен за здраве на празника на Свети Харалампий, на мястото където е бил храмът.
- Вече излезе информация, че има легитимно мюсюлманско братство в Дупница, членовете му са поискали джамията, за да водят молитвите си.
- Това лъжа! В Дупница няма и никога не е имало мюсюлманско братство.
- Твърди се, че е имало и имам, който починал преди 4 дни
- В Дупница никога не е имало имам, от 30 години съм свещеник тук и за това мога да гарантирам с брадата си. Ако имаше такъв най-малкото аз щях да знам.
- Твърди се, че в Дупница има и мюсюлмани.
- Последните мюсюлмани в Дупница са покръстени в далечната 1942-а година от тогавашния архиерейски наместник отец Енчо Маников. Те са от ромския квартал Ценеви от рода на ковачите и железарите, факт е, че те дори не са били обрязвани. А техните наследници сега по никакъв начин не припознават този вид религия. Те почитат християнските празници. Вярно, имало е мюсюлмански погребения, но те са били на най-възрастните и за тях е идвал имам от Гоце Делчев. Но за имам в Дупница за пръв път чувам.