Министерство на регионалното развитие и благоустройството трябва незабавно да се заеме с многобройните проблеми в тол системата. Това заявихме вчера на среща между представители на МРРБ и транспортния бранш - среща, на която е важно да подчертаем, че министърът не присъства, информират от транспортния бранш. Ето какви са техните искания:
МРРБ незабавно трябва да върне старите цени на тол-а, които бяха в сила до края на юни 2023 г. От страна на ведомството беше поет ясен ангажимент сегашните по-високи цени да влязат в сила, след като министерството се справи с проблемите в БГТОЛ - проблеми, които не отрича. Обещано и неизпълнено. По-евтината ставка трябва да бъде възстановена незабавно до момента, в който не бъде направен пълен одит на тол системата, за което настояваме вече няколко години.
След това следва да се установи къде отиват всички пари, които постъпват в тази тол система, защото качеството на пътищата ни е плачевно, а средствата от тол-а, според закона, трябва да отиват за строеж, поддръжка и рехабилитация на пътищата в страната.
Недопустимо е в момент, в който шофьорите на тежкотоварните ППС са принудени да обикалят стотици километри, чакат с часове по границите и шофират по разбити пътища, да бъде вдигана тол ставката.
Не може и не е редно българският бизнес да плаща за услуга, която не му се предоставя!
Не на последно място МРРБ трябва да разреши въпроса с несъразмерно високите компенсаторни такси, които БГТОЛ налага и решението на този проблем да важи не само за бъдещите, но и за вече наложените глоби. Против всякаква логика е за нарушение от под 1 лв. да се налагат глоби от 750 лв. до 2500лв. Важно уточнение е, че в по-голяма част от случаите за тези нарушения превозвачите не са виновни.
Браншът е в протестна готовност, защото проблемите в БГТОЛ обсъждаме с всеки министър от въвеждането на тол-а у нас, а освен симулирана загриженост и безсмислен диалог не виждаме нищо друго насреща.
Представителите на министерството поеха ангажимент, че исканията на бранша ще бъдат обсъдени между министрите на МРРБ, транспорта и министър-председателя Николай Денков. Резултатите от това обсъждане ще научим следващия понеделник - 17 юли 2023 г.
От:
АЕБТРИ
Българско обединение на шофьорите
Европейски транспортен клъстер
Камара на автомобилните превозвачи в България
Съюз на международните превозвачи
Сдружение “Аз имам камион”
Национално сдружение на българските спедитори
Транспортният бранш е в протестна готовност заради новите тол такси
11.07.2023
Най-четено
- Министерският съвет одобри проект на закона за личния фалит
- 146 народни представители казаха твърдо "не" на тестовете за алкохол и наркотици
- Затворът в Бобов дол приютява за празниците македонец, попаднал в Австрия на полицай под прикритие при крупна сделка с наркотици
- След отправена заплаха за убийство: Вкараха в ареста 67-годишен от дупнишкото село Самораново
- 18-годишна прати в болница спътниците си след удар в крайпътно дърво и обръщане по таван в канавка
- 52-годишна дупничанка е с изгаряния след взрив на газова бутилка
- Какъв ще бъде пазарът на апартаменти в София през 2025 г.?
- С дронове е термокамери издирват момче със синдром на Даун, сякаш потънало вдън земя
- Иранската революционна гвардия затяга контрола върху износа на петрол от Техеран
Темите от "Страна"
- Министерският съвет одобри проект на закона за личния фалит
- 146 народни представители казаха твърдо "не" на тестовете за алкохол и наркотици
- С дронове е термокамери издирват момче със синдром на Даун, сякаш потънало вдън земя
- Депутатите днес пред тежък избор: Да приемат или не да ги тестват за алкохол и наркотици
- Шофьор изгоря след удар на кола в бетонна стена, установяват самоличността му
- Поляк опита да внесе у нас 283 200 евро, увити като сандвичи
- Националната следствена служба разследва инцидента със загиналите жп работници край Бойчиновци
- Бизнесмен е държан в плен, докато не прехвърли бизнеса си
- Ремонтна машина премаза на релсите двама работници