Юта стана първият американски щат, който изисква фирмите за социални медии да получават родителско съгласие, за да могат децата да използват техните приложения и да проверяват, че потребителите са навършили 18 години.
Губернаторът каза, че е подписал двете мащабни мерки за защита на младите хора в щата.
Законопроектите ще предоставят на родителите пълен достъп до онлайн акаунтите на децата им, включително публикации и лични съобщения.
Този ход идва на фона на повишена загриженост относно въздействието на социалните медии върху психичното здраве на децата.
Съгласно мерките, приети в четвъртък, ще е необходимо изричното съгласие на родител или настойник, преди децата да могат да създават акаунти в приложения като Instagram, Facebook и TikTok.
Законопроектите също така налагат полицейски час за социалните медии, който блокира достъпа на децата между 22:30 и 06:30, освен ако не е коригиран от техните родители.
Съгласно законодателството компаниите за социални медии вече няма да могат да събират данни на дете или да бъдат целеви за рекламиране.
Двата законопроекта - които също са предназначени да улеснят предприемането на правни действия срещу компаниите за социални медии - ще влязат в сила на 1 март 2024 г.
Губернаторът Спенсър Кокс, републиканец, написа в Twitter: „Вече не желаем да позволяваме на компаниите за социални медии да продължават да вредят на психичното здраве на нашите младежи.
„Като лидери и родители, ние носим отговорност да защитим нашите млади хора.“
Групата за защита на децата Commons Sense Media приветства хода на губернатора да ограничи някои от най-пристрастяващите функции на социалните медии, наричайки го „огромна победа за децата и семействата в Юта“.
„Това добавя импулс за други държави да държат компаниите за социални медии отговорни, за да гарантират, че децата в цялата страна са защитени онлайн“, каза Джим Стайър, основател и главен изпълнителен директор на Common Sense Media.
Подобни разпоредби се обмислят в четири други ръководени от републиканците щата - Арканзас, Тексас, Охайо и Луизиана - и воден от демократите Ню Джърси.
Но Common Sense Media и други групи за застъпничество предупредиха, че някои части от новото законодателство могат да изложат децата на риск.
Ари Кон, адвокат по свободата на словото за TechFreedom, каза, че законопроектът създава „значителни проблеми със свободата на словото“.
„Има толкова много деца, които може да са в домакинства, в които има насилие“, каза той пред BBC, „които може да са ЛГБТ, които могат да бъдат напълно отрязани от социалните медии.“
В отговор Meta, компанията-майка на Facebook, каза, че разполага със стабилни инструменти за безопасност на децата.
Говорител каза пред BBC: „Разработихме повече от 30 инструмента за подкрепа на тийнейджъри и семейства, включително инструменти, които позволяват на родителите и тийнейджърите да работят заедно, за да ограничат времето, което тийнейджърите прекарват в Instagram, и технология за проверка на възрастта, която помага на тийнейджърите.
Речта на президента Джо Байдън за състоянието на Съюза през февруари призова за закони, забраняващи на технологичните компании да събират данни за деца.
Миналата година законодателите на щата Калифорния приеха собствен закон за данните на децата. Наред с други мерки, Калифорнийският закон за подходящ за възрастта дизайн код изисква дигиталните платформи да направят най-високите функции за поверителност за потребители под 18 години като настройка по подразбиране.
Приемането на законопроектите в Юта съвпада с тежко изслушване в Конгреса за главния изпълнителен директор на TikTok Шоу Зи Чу.