Пазаруването на висококачествена парфюмерия винаги се е окачествявало като хоби, което мнозина обожават. Сдобиването с любими и прекрасни есенции е способно наистина да повдигне духа и настроението ни. Напоследък онлайн пазаруването на парфюмерия се превърна в норма и все повече хора съзнателно избират именно този метод за сдобиване с предпочитаните есенции.
Макар и онлайн пазаруването да се характеризира с редица предимства и плюсове, следва да отбележим, че понякога съветите и разясненията, които сме получавали от специалистите и консултантите във физическите магазини, ни липсват и без тях по-трудно бихме се ориентирали в покупката на правилния за нас продукт. Затова и решихме днешната статия да насочим именно към това – ще се опитаме да създадем една своеобразна енциклопедия на най-основните термини, символи и обозначения, които бихме могли да срещнем в онлайн магазините, предлагащи парфюмерия.
В света на парфюмерията срещаме абревиатурите EDP и EDT. Какво всъщност означават?
Всеки, пазарувал парфюми, се е сблъсквал многократно именно с тези две обозначения. Най-основно ароматите се делят на тоалетни и парфюмни води, като най-съществената разлика между тях касае количеството парфюмни и етерични масла.
По правило, колкото повече парфюмни масла съдържа един аромат, толкова по-силен и интензивен е неговият аромат. Тоалетните води като цяло се характеризират с далеч по-слаб и ненатрапчив аромат, докато парфюмни им събратя притежават по-голямо количество парфюмни масла. Това, разбира се, определя както и по-високата им дълготрайност, така и осезаемо по-високият интензитет. Независимо кой от двата типа продукти изберете, обаче, следва да знаете, че високото качество на уханието е гарантирано, без оглед на количествата парфюмни и етерични масла в него.
Нотките в любимата парфюмерия – структурата на аромата е от съществено значение
Вероятно мнозина от вас са избирали бъдещите си ароматни находки спрямо описанията на пирамидалната структура на есенциите. Добрите онлайн парфюмерии задължително включват в описанието на продукта структурата на уханието.
Основните нотки в марковата парфюмерия включват връхните, средните и базовите нотки. Те са с основополагащо значение за многопластовата феерия от аромати и есенции, които долавяме от гърлото на бутилката на любимите си ухания. Връхните нотки обикновено са свежи и цитрусови и остават върху кожата между петнадесет минути и половин час. Веднага след това биват заменени от по-трайните, но и по-плътни средни нотки – обикновено именно там парфюмеристите включват цветята и плодовете. Базовите нотки се характеризират с висока плътност и най-голяма дълготрайност. Сред тях често се натъкваме на дървесина, мускуси, амбра – именно там е мястото на по-тежките и плътни съставки в парфюмерията.