Всеки човек усеща миризмите по особен начин, индивидуално. Затова разпространена практика е парфюмерийните фирми да подготвят по един флакон повече във всяка партида, която потребителите чрез този флакон да изпробват, проучат и оценят в съответствие със своя вкус. Това именно са така наречените парфюмни тестери.
По принцип мъжете, така или иначе, по-малко се задълбочават в козметичните подробности, отколкото това го прави нежният пол. Затова и господата би трябвало да получат по-подробна информация по тази въпрос.
В обикновените, неспециализирани магазини според търговските правила е забранено да се продават парфюмни тестери: за това се полагат доста солени глоби, а самите производители скъсват договорите с такива компании.
Има няколко основни разлики между официалната версия на даден парфюм и тестовия му вариант.
1. Опаковката на тестера е максимално опростена – тя е просто транспортно приспособление за доставка до мястото на употреба. Без ярки цветове, украса и излишна декорация.
2. Обикновено мъжкия парфюмен тестер се продава без оригиналната капачка. Първо: така производителят спестява от нейното производство, и второ: контролира магазините да не продават парфюмните тестери като оригинали.
3. На парфюмния тестер често се посочва изрично, че това е пробен, своеобразен „демо“-вариант.
В интернет се срещат няколко хипотези, които трябва да имате предвид при избора на парфюмен тестер. Някои от тях са подвеждащи, а други са верни.
Най-честите митове за мъжките парфюмни тестери включват следното:
1. „Не трябва да има мехурчета“. Напротив - във висококачествения парфюм след разклащане се наблюдават малки въздушни мехурчета, които се задържат за около 10 секунди и се дължат на етеричните масла. При фалшификатите те изчезват моментално.
2. „Производителят невинаги нанася бар-код“. Напротив: това е задължение, което всеки легален производител на парфюми задължително изпълнява.
3. „Тестерът и оригиналът имат различна трайност“. Това е едно от най-често срещаните погрешни схващания, в което няма никаква логика. Парфюмният тестер е част от маркетинга - да покаже на потенциалните купувачи даденото парфюмерийно изделие в целия му блясък. А и за производителите не е изгодно да създават специална, отделна линия за тестери. Това ще им излезе значително по-скъпо, отколкото да наливат ароматната течност от един контейнер в различни флакони.
А ето и верните твърдения за парфюмните тестери.
1. Това е ръчна изработка, така че всичко е направено акуратно. Тръбичката на спрея се спуска равно и не се забелязва, а пулверизаторът не се върти и се притиска плавно.
2. Фалшивите названия са с грешки или по-кратки от истинските. Те разчитат на невнимателните купувачи - „Cenzo“ вместо „Kenzo“; или е написано: „Франция“ там, където трябва да бъде: „произведено във Франция“.
Парфюмните тестери определено са много подходящи за представяне на мъжките парфюми поради простата причина, че силният пол не се съсредоточава толкова върху външния вид на опаковката, която обикновено впечатлява дамите. Това определено е своеобразно „предимство“ за господата, защото им позволява да не си отвличат вниманието по дизайнерските решения на кутийката и флакона, а да се концентрират върху качеството на съдържанието. В края на краищата дамите няма да гледат опаковката, а ще чувстват уханието на мъжа до тях, нали така?
---