"Протестирам всеки ден заради това, което се случва в държавата. Виждате какво взриви протеста - това беше влизането на прокуратурата в президентството, както и ситуацията в "Росенец". Показа се гражданска енергия и активност", каза бившият председател на Комисията по транспорт в Народното събрание Настимир Ананиев за "България сутрин".
По думите му Ковид-19 поставя обикновения човек и бизнеса на колене.
"Познавам много мои приятели, които имаха малък бизнес и фалираха. В цяла Европа се получават помощи от държавите. Те са насочени към малкия човек и бизнес, но в България това не се случва. Аз все още издирам някой, който е получил тези 375 лв., или тези от 3 до 10 хиляди за малкия бизнес. Около мен такива хора няма", категоричен е Ананиев.
Бившият депутат допълни, че на протеста имало и политически лица, но за кратко са били там.
"Този протест е граждански и стана спонтанно. Предпочитам някой да блокира пътя, отколкото да блокира бъдещето на моите деца и на мен. Гражданското неподчинение е точно това - когато на хората им писне и и излязат на улицата. Не всеки има възможност да е на улицата, трябва да се благодари на тези хора, които са тук по 24 часа. Вечер се вижда активността", подчерта Настинимир Ананиев пред Bulgaria ON AIR.
И отбеляза, че палатковият лагер пред СУ се е появил след случката с полицията, при която беше задържан бусът на майките с деца с увреждания.
"Сигурен съм, че гражданското неподчинение ще се увеличава, защото няма чуваемост. Социолозите казаха, че над 60% от хората подкрепят протестите. Не знам какво означава, че няма алтернатива. В момента, в който има предсрочни избори, всички хора, които са активни, трябва да излязат и да гласуват. Протестите показаха, че хората имат мнение, а то се изразява чрез изборите", добави Ананиев.
Очаква се днес да има и шествие, което ще продължи до сградата на Столичната община. Там протестиращите ще внесат предложение за промяна на името на отсечка от "Цар Освободител", те ще искат тя да се казва "Протестна".
Повече от 3 дни има промяна в разписанието на градския транспорт на 17 линии. Има идеи за палаткови лагери и на други ключови кръстовища в столицата.