Коронавирусът разкри навиците и приоритетите на различните националности.
След като кризата с коронавируса набра скорост, стана ясно кои продукти най-много търсят в супермаркетите гражданите на различните страни.
Германия - тоалетна хартия
Гражданите на Германия, която благодарение на навременните мерки срещу коронавируса е в доста по-добро положение в сравнение с други държави в Европа, с увеличаването на новините за епидемията се втурнаха да купуват тоалетна хартия и препарати за хигиена. Супермаркетите в страната, магазините за хигиенизиращи препарати и аптеките се превърнаха в най-посещаваните места. Търсенето беше толкова голямо, че цената на пакет тоалетна хартия скочи преди известно време до 20 евро в сайтове за онлайн търговия.
В Германия бяха регистрирани и няколко сбивания заради тоалетна хартия, след като властите въведоха квота на количеството тоалетна хартия, която може да се закупи от едно домакинство.
САЩ - оръжие
В САЩ, както при всяка криза, и в тази също много неща си остават същите. Освен че се запасиха с храна и напитки, американците щурмуваха и местата за продажба на оръжие. В много оръжейни магазини продуктите се изчерпаха, като беше продадено не само оръжие, но и огромно количество боеприпаси.
Италия - макарони и вино
В Италия, най-тежко пострадалата от коронавируса страна, най-много се продаваха макаронените изделия. В тази страна, където над 10 хиляди души загубиха живота си, подобно на Турция са популярни тоалетните в комбинация с биде, поради което нямаше голямо търсене на тоалетна хартия. Вместо това бяха продавани макаронени изделия и вино.
Испания - тестени изделия и вино
В Испания най-голям интерес има към макаронените и тестените изделия и виното. Не се наблюдава прекомерно търсене на тоалетна хартия.
Нидерландия - леки наркотици
Страната, в която леките наркотици са позволени в определено количество, преди да бъдат затворени местата за продажба и консумация на тези продукти, младежите се запасиха с марихуана за лична консумация. Пред кофи шоповете, които ще останат затворени до 6 април, се извиха дълги опашки.
Турция - одеколон
Тоалетната вода, която наричаме колоня, чийто оригинал идва от Кьолн и е известен като "одеколон 4711", оглави търсене топо време на кризата с коронавируса. Одеколонът, който заради високото си алкохолно съдържание се използва като дезинфектант, застана начело на най-продаваните продукти в Турция.
Франция - вино и презервативи
Франция се насочи към по-различен продукт от този в останалите страни... В дните на преживяваната криза с коронавируса във Франция скочиха продажбите на презервативи и вино.
Скандинавски държави - болкоуспокоителни
Продажбите по време на коронавируса в Швеция, Норвегия, Дания и Финландия значително се различават от тези в останалите страни. В скандинавските държави имаше голямо търсене на болкоуспокояващи и температуропонижаващи лекарства, както и на инсулин. Това е нещото, което се търси в аптеките в района в последно време.
България - цитруси
България се е насочила към цитрусите. Българите купуват големи количества лимони, портокали и пр.
Швейцария - замразени храни
В Швейцария пък, където се наблюдава голямо разпространение на коронавируса на глава от населението, се продават най-вече готова замразена храна, зеленчуци и - подобно на Германия - тоалетна хартия.