Една снимка казва повече от 1000 думи

DenNews.bg
20.11.2020
размер на текста:

 Науката на продуктовата фотография е начин да излезем едни гърди напред пред конкуренцията и да докажем, че нашата стока е най-добрата. Всъщност сайт без снимки, особено онлайн магазин, може да изглежда доста несериозно на потенциалните клиенти.

Можем дълго да ги убеждаваме в стойността на нашите предложения и да изреждаме параметрите на продуктите. Всичко това обаче често бива възприето малко или много с недоверие. Понякога колкото повече думи се изговорят за даден продукт, толкова по-голямо съмнение предизвикват всички те в потребителя. Неслучайно се казва, че човек вярва на очите си. Именно една добра снимка обаче е това, което ще провокира потенциалният купувач да набере телефона или да кликне „купувам“, без дори много-много да му мисли.

 

Какви са различните техники, които можем да използваме?

Стандартно отделните артикули се поставят върху продуктова масичка, закачалка или манекен, за да се направят техните каталожни фотографии. Какъв различен подход ще се подбере зависи от крайната цел, която искаме да постигнем.

Макро снимки


Макро фотографиятаизползва увеличителни стъкла (лупи), за да заснеме много малки обекти. В науката се използва за насекоми и други малки неща, а в продуктовите снимки се използва като похват за илюстриране на луксозни и детайлни стоки като бижута и други скъпоценности, ръчно изработени украшения и т.н.
 

Триизмерни фотографии

3-D снимките са измислени много скоро след изобретяването на фотоапарата като цяло. Триизмерният ефект се постига, като снимаме един и същ предмет от почти един и същи ъгъл, но с лека промяна. Това създава у зрителя илюзорното усещане за триизмерност на изображението.

 

Снимки 360-градуса

 

Друг начин да впечатлим – това са 360-градусовите фотографии. Те се правят с въртяща масичка и с помощта на софтуер финалните снимки се изработват така, че могат да бъдат „оглеждани“ с помощта на контролера на мишката.

 

Художествен подход

 

В зависимост от това какво предлагате на своите клиенти, помислете за арт концепция да представите своето портфолио. Можете да потърсите и професионален съвет по въпроса от специалисти.

 

Имам ли нужда от модел?

 

 

Ако онлайн магазинът ви предлага дрехи и бижута, можете да изберете дали да ги представите, облечени от истински модел, или по т. нар. метод на невидимия манекен. Той позволява на потребителите да визуализират себе си в модела дреха и да си представят, че го носят. Подходът е изключително подходящ за дрехи с универсален размер.

Дори когато се стараем максимално да диверсифицираме нашата визия, водещият принцип трябва да бъде е, че не е препоръчително да използваме определен тип снимки само за някои продукти – освен ако не става дума за конкретна таргетирана промоционална кампания. Ако не можете да си позволите, например, фотографии с модел за всеки един артикул, то по-добрият вариант би бил да използвате само невидим манекен.


От колко снимки има нужда всеки продукт?

 

Обикновено за да дадем на потенциалния купувач ясна представа за това какво представляват продуктите, предлагани в нашия онлайн магазин, са достатъчни около две до четири снимки. По този начин ще засвидетелствате на своите потребители, че нямате какво да криете от тях.

 

Ще имат ли нужда снимките от постпродукция (обработка)?

 


Когато казваме, че препоръчваме да бъдете искрени с потенциалните купувачи, това не предполага, че трябва да бъдем напълно безотговорни към външния вид на стоките, които предлагаме. Някои продукти просто не са фотогенични и това си е! Едва ли ще останете очаровани, ако погледнете дори професионални продуктови снимки на храна, които не са били обработени или не съдържат декори (изкуствени части от иначе истинската храна, чиято основна роля е да предпазват цялостния пейзаж от разтичане). Затова няма нужда от стрес – добрите в занаята познават малките трикове, които могат да създадат една неповторима визия за вашето портфолио.

Ако сте избрали техника с невидим манекен, всяка снимка ще трябва да бъде софтуерно обработена.

Професионални фотографски услуги ще ви предоставят експертите на „ФотоПро“. Повече за нас можете да разберете на www.PhotoPro.bg.

Най-четено

Темите от "Любопитно"

Етикети