Армията търси 3 000 войници с помощта на информационна кампания

DenNews.bg
06.02.2019
размер на текста:

Министерството на отбраната стартира национална информационна кампания за популяризиране на военната професия. Тя е под надслов „Бъди войник“ и основната цел е да бъдат привлечени кандидати за военна служба като се запознаят предварително с условията за кандидатстване, социалния статут на военнослужещия, както и с възможностите за личностно и професионално развитие във Въоръжените сили на Република България.

Кампанията стартира през октомври 2018 г. в София с киноспектакъл в Националния дворец на културата. През тази година проявите ще започнат през февруари и ще завършат в края на октомври в старопрестолната столица на България Велико Търново. В тях ще участват структури на Министерството на отбраната и военни формирования от Българската армия.

В 29 града в страната ще бъдат организирани информационни борси, за да могат хората, които проявяват интерес към военната служба, да получат подробна информация не само за условията на кандидатстване за войнишки длъжности, но също и за професиите в Сухопътните войски, Военновъздушните и Военноморските сили, Силите за специални операции, Националната гвардейска част и Служба „Военна полиция“. Всеки желаещ на място ще може да се запознае с критериите за подбор, с предимствата на войнишката професия, както и с възможностите за кариерно развитие по време на военната служба.

Освен информационни борси във всеки от тези 29 града ще бъде организиран показ на образци оръжие, военна техника и оборудване. Общественото внимание ще бъде привлечено и с изпълнения на Гвардейския представителен духов оркестър и Представителния ансамбъл на въоръжените сили.

" Желанието ни е да привлечем качествени и мотивирани млади хора за служба в Българската армия, на които да предоставим възможности за кариерно развитие, сигурно възнаграждение и социален пакет за тях и семействата им" Това каза заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Димитър Илиев на пресконференция в Стара Загора, където бе представена кампанията „Бъди войник“. Сред задачите на кампанията е повишаване на информираността на младите хора за перспективите, които дава Българската армия. За тази цел ще бъдат използвани различни канали, но най-много ще се разчита на живия контакт по време на информационните борси. Там всеки, който проявява интерес, ще може да зададе въпросите си и да получи компетентен отговор. Службата в Българската армия на първо място е служба в името на Родината и по време на кампанията ще се търси и засилването на връзката на обществото с армията, посочи още генерал-лейтенант Димитър Илиев. В тази връзка са организираните статични покази на въоръжение, оборудване и техника, както и концерти на оркестрите на Националната гвардейска част и на формированията в страната.

Добри перспективи за избралите професията на войника дават още и модернизационните проекти на Българската армия, както и тенденцията за повишаване на възнагражденията, в съответствие с трудностите, рисковете и отговорностите на професията, каза още генерал-лейтенант Димитър Илиев.

За миналата година е преодоляна негативната тенденция на по-голям брой напуснали, отколкото постъпили в Българската армия, посочи още генерал-лейтенант Илиев. За 2019 г. предстои на първо време да бъдат обявени конкурси за попълване на 185 места в Сухопътните войски. През годината ще бъдат обявявани конкурси и за военните формирования от състава на Военновъздушните и Военноморските сили, както и други конкурси за Сухопътните войски и 68-а бригада Специални сили.

Домакините на представянето на кампанията - Втора Тунджанска механизирана бригада, са едно от най-големите военни формирования в страната. Заместник-командирът на бригадата полковник Недялко Ников отбеляза, че службата при тях е в млад, мотивиран колектив, със съвременна техника и въоръжение и с перспективи за кариерно израстване и участия в мисии зад граница.

Некомплектът в бригадата е около 30 процента, какъвто е приблизително средният некомплект на войниците във формированията на Сухопътните войски. И в момента в бригадата се провежда конкурс за 40 вакантни места, като за цялата година се предвижда да има 4 или 5 подбора. Критериите за желаещите за войници са стриктни, за да не се допусне компромис с нивото на подготовка, посочи още заместник-командирът на бригадата.

На 7 февруари в град Стара Загора от 15.00 ч ще започне информационната борса за набиране на войници и матроси за Българската армия, както и показът на военна техника в парк „Пети октомври“, а вечерта от 18.30 ч е концертът на Гвардейския представителен духов оркестър и Представителния ансамбъл на Въоръжените сили.

Най-четено

Темите от "Страна"

Етикети