Банка отнесе първата глоба по регламента за защита на личните данни

DenNews.bg
19.02.2019
размер на текста:

Комисията за защита на личните данни наложи първа глоба по Европейския регламент за защита на личните данни GDPR, става ясно от публикация на сайта на адвокатско дружество.
В съобщението се посочва, че е била наложена санкция от 1000 лева на банка, която е звъняла на клиент за неуредени сметки на негова съседка.
Клиентът, подал жалбата по случая, поискал от банката да заличи личните му данни. След като обаче така и не получил отговор на искането си, той подал второ заявление, по което банката вече се произнесла в законоустановения срок. Въпреки това бившият клиент подал жалба до Комисията за защита на личните данни, която е била уважена.
Нарушението, заради което е била глобена банката, е, че обработването на личните данни на жалбоподателя не е било свързано със сключения договор за отпускане на потребителски кредит. Тъй като целта, за която са обработвани данните, е била различна от съобщените при сключването на договора, банката е трябвало да поиска допълнително съгласие от своя клиент. Това обаче не е било направено.
КЗЛД е счела, че банката е извършила и второ нарушение, свързано с отговора й относно искането на клиента данните му да бъдат заличени. Тя така и не го е уведомила пред кого са разкрити данните му. По това нарушение обаче банката не е получила глоба, а само е била задължена да допълни отговора си.
В съобщението на адвокатското дружество се определя като интересно решението на КЗЛД относно въпроса дали е редно клиентът да получава SMS-и или имейли за целите на директния маркетинг, въпреки че той самият не желае.
При сключването на договор за кредит с банката клиентът е посочил, че се съгласява данните му да бъдат обработвани за "директен маркетинг по смисъла на ЗЗЛД, включително да му бъдат изпращани писма с рекламно и промоционално съдържание, рекламни SMS-и и e-mail-и, включително и такива, свързани с предлагането на други финансови или комбинирани продукти". Въпреки че има право по всяко време да възрази срещу обработване на данните му за целите на директния маркетинг, той не го е направил изрично в заявлението си до банката. По тази причина КЗЛД е счела, че в случая няма нарушение от нейна страна.
Решението на КЗЛД подлежи на обжалване пред Административен съд- София-град.

Най-четено

Темите от "Страна"

Етикети