Парламентът не уважи предиденското вето върху приетите на 7 ноември промени в Закона за корпоративното подоходно облагане, с които влизат в сила по-високи данъци за старите автомобили да плащат по-висок данък. "За" повторното му приемане гласуваха 130 народни представители, 46 бяха "против". Парламентарната група на ГЕРБ е с основна заслуга за приемането му с 96 гласа "за". Промените касаят увеличаване на данъка за по-старите коли, като изчисленията сочат, че за над 2 млн. автомобила на възраст над 15 години налогът става с 20 до 30% по-голям. Въвежда се нова формула за изчисляване на налога, като в нея влиза екологичен компонент (ЕК), който се определя от Общинския съвет на съответната община съгласно категориите "Евро", които са от 1 до 6. Ако за даден автомобил няма информация каква е екокатегорията му, приема се, че е най-ниската възможна. Във формулата се включа и имуществен компонент, като той се определя от мощността на двигателя, коригирана според годината на производство на автомобила. За товарни автомобили между 3,5 тона и 12 тона Общинският съвет на съответното населено място приема екоданък между 10 и 30 лева. За мотопеди и мотоциклети, които са в категория поне "Евро 4", екоданъкът е 20% по-нисък, за "Евро 5 и 6" – 50%. Няма обаче да има по-нисък налог за коли с катализатори, защото за катализаторите можело да се лъже и по-добре било тогава изобщо да се елиминира по този начин тази опасност. Според данните регистрираните у нас превозни средства са над 3,6 милиона. От тях на възраст до 5 години са едва около 168 000, а колите над 20-годишна възраст са 1,5 милиона. Ветото върху промените на Закона за корпоративното подоходно облагане е единадесетото за президента, като до момента парламентът е подкрепил само едно от тях - върху Закона за приватизация и следприватизационен контрол. Съгласно правилника за организацията и дейността на Народното събрание законът се счита за повторно приет, ако за него е гласувало мнозинство повече от половината от всички народни представители - 121. В мотивите си държавният глава посочва, че не е съгласен с данъка върху моторните превозни средства, отлагането на реформата за таксата върху битовите отпадъци. Според държавния глава не е справедливо сроковете за гражданите и бизнеса винаги да са задължителни, независимо от тяхната готовност, а сроковете за държавата немотивирано да могат да се отлагат.