Ново мобилно приложение, насочено към децата, трупа телефонни сметки. Става дума за маймунката гадател Бонго. То се промотира най-вече във Facebook, но общуването става с есемеси на цена от близо 5 лева.
Според описанието в интернет страницата на маймунката Бонго е „нахален, смешен, супер интелигентен маймун. Той е роден в тропическите гори на Борнео”.
21-годишната Мария се среща с Бонго преди година. „Имаше реклами във Facebook и изглеждаше забавно. Имаше доста хора, които изпращат съобщение на Бонго и прецених, че и аз трябва да опитам”, разказва момичето. Тя изпраща името си и конкретен въпрос до Бонго, а той й „отговаря с предсказание”. Отговорът струва 2,40 лева.
Отново чрез Facebook Бонго влиза и в живота и телефона на 11-годишната Юлия от София. “Съученичка ми предложи да си пиша с маймунката. Тя е писала и е казала, че е безплатно и ми хареса и аз го разпространих с мои приятелки”, разказа детето. Юлия получавала съобщения от Бонго дори в 3.00 часа през нощта. „Пишеше „Бонго е, ще ми изпратиш ли ново съобщение”, разказа Юлия.
„След като изпратиш първото съобщение, започваш всяка седмица да получаваш съобщения от Бонго, които ти се начисляват на сумата от 2,40 лева и следователно трупаш огромна сметка”, съобщи Мария.
В сайта на Бонго е описана дори цената на съобщението – 4,80 лева. Споменат е и фактът, че същата сума се трупа на сметката ви, дори когато не вие пишете на Бонго, а той на вас.
Като адрес на фирмата, разработила приложението, е посочен континентът Австралия. На сайта на Бонго обаче има и български контакт. От българската фирма обясняват, че нямат нищо общо с Бонго, освен краткия номер за есемеси. Според собствениците на номера на Бонго в приложението няма нищо заблуждаващо.
Кой прибира парите от есемесите остава загадка. Източник: Нова телевизия