Шест тунела по пътищата у нас са по-опасни от убиеца "Ечемишка", а някои от рисковите съоръжения са строени неотдавна. Това става ясно от доклада на Агенция "Пътна инфраструктура", изпратен до министъра на регионалното развитие Спас Попниколов.
Докладът е изготвен във връзка с трагичния инцидент в тунел „Ечемишка” на АМ „Хемус” от 5 февруари т.г,, при който осветителна греда падна върху автомобил и уби на място пътуваща в него жена.
Шестте опасни тунела са оценени от АПИ с "много висок" и "висок риск".
С "много висок риск" са две съоръжения - край Велико Търново и на обиколния път на Ловеч.
Други 4 тунела са с "висок риск". Те са в областите Бургас, Габрово, Пловдив и Смолян, и при всички тях са установени течове или корозирала арматура на гредите и панелите.
По-ниският "съществен риск" е установен при 8 тунела. Три от тях са на магистрала "Хемус" - "Витиня", Топли дол" и "Ечемишка". Друг в тази категория е и "Траянови врата" на АМ "Тракия".
"Съществен" е и рискът, констатиран в два нови тунела на "Люлин", автомагистралата, строена не толкова отдавна между София и Перник.
В единия са открити проблеми, подобни на тези в злополучното съоръжение на "Хемус", по-точно корозия на стоманената конструкция на осветлението и липсващи анкерни болтове, които я крепят. Установени са и течове през облицовката на съоръжението.
Предстои част от предвидените в доклада на АПИ мерки да бъдат възложени по договорите за текущо поддържане. Когато това е невъзможно, ще се обявяват обществени поръчки.
На пътната агенция (АПИ) са дадени указания за извънредни инспекции на цялата пътна инфраструктура и съоръжения.