Един от най-ефективните и лесно измерими начини да продавате своите продукти и услуги е чрез PPC, или pay-per-click реклама в Google. Този вид маркетингов канал е подходящ, ако искате да реализирате бързи резултати, които виждате в реално време.
За разлика от СРМ моделът (cost-per-impression), където плащате за всеки 1000 човека, на които бивате пасивно показван, таксуването на база PPC става само когато някой избере да кликне върху рекламата ви. Това ценообразуване, неизменно довежда и до най-ценното предимство на онлайн рекламирането – измерването на ефективността. Предоставянето на такава информация е невъзможно при телевизията, например, където ви дават генерализирани статистики за това колко хора са видяли рекламата ви, но реалността е...това никой не казва.
Каква е възвръщаемостта от инвестицията ви в pay-per-click кампанията зависи от подбора на ключови думи, стратегиите за офериране и планирания бюджет.
Основни предимства на PPC
Вашите реклами ще бъдат видими на първата страница с резултати в Гугъл, както и всяка следваща, докато плащате за това. Скоростното намиране на оптимална аудитория е следващият неоспорим плюс на PPC, което зависи от правилното селектиране на ключови дими. От вас се изисква да следите за наличието на бюджет и темповете на изразходването му.
Най-скъпо ще ви струва да се показвате в първите няколко спонсорирани резултати в SERP. Според статистически данни, около 41 % от кликовете са върху топ 3 от платените резултати на първа страница в търсачката.
Google отчита и други фактори при класирането на по-горна позиция, като например процент кликвания, заглавие и елементи (разширения). Безспорният успех на PPC се дължи на таргетирания трафик, което увеличава % на конвертираните пасивни посетители на сайта в клиенти.
Как да използваме PPC за популяризиране на своя бранд?
Ако заложите на доказалия се AdWords за PPC, той ще генерира сравнително ниски цени и ще привлече голям брой посетители. За настройването на такива кампании потърсете специалист или агенция, с която да работите дългосрочно, ако нямате необходимите познания да се справите сами. Професионалистите знаят как да използват предоставените инструменти, за да зададат максимално ефективни параметри, като например, да насочат показванията на вашата реклама по местоположение, управление изразходването на бюджета на дневна база, паузиране на PPC кампанията в определен час или при определена сума и др.
Усъвършенствайте различните sitelinks връзки в зависимост от етапа на вземане на решение от потребителя. По този начин му показвате точните решения за неговото търсене. Покажете няколко възможности, ако използвате гео таргетинг или локална SEO оптимизация, оптимизирайки за мобилни устройства. Този вид търсене поема водеща роля, а според изследване на Microsoft конверсията от него се случва до 5 часа по-късно. Включете разширения за обаждане и местоположение, за да съкратите цикъла на реализация на PPC и да скъсите пътя на клиента до вас.
Това са само част от възможностите, които ви дава PPC и най-хубавото е, че можете да измерите всичко, на база на анализираната статистика да оптимизирате бюджета си, както и да ....
Върхът на PPC постиженията настъпва, когато включите маркетинг чрез съдържание. Показването на адове съдържащи ключови думи, които съответстват на тези, за което е оптимизирано съдържанието, ще ви помогне да постигнете синхрон в прилагането на избраната SEO стратегия, да изградите постоянна аудитория и високо ниво на ангажираност, водещо до продажби и популяризиране на бранда.