Транспортната компания „Юнион Ивкони“ излезе със становища за катастрофата на АМ „Тракия“ с техен автобус.
От дружеството категорично възразяват срещу внушаваните от някои медии и длъжностни лица неистини и обясняват:
„1. Съгласно изискванията на българското законодателство, организаторът на транспортното обслужване, какъвто се явява "Юнион Ивкони" ООД, е длъжен да оборудва всеки автобус с работещ тахограф, чиято изправност периодично да бъде контролирана от лицензирана за целта фирма и ние сме изпълнили безупречно това изискване!!! Тахографският лист, представлява хартиеният носител, върху който се записва информацията от курса и отговорността на дружеството се ограничава до контрол, отчитане и съхранение на същия от получаването му от шофьора на 28-мия ден след курса до 1 година. В задълженията на водача на МПС, обаче, влиза правилното му попълване и полагане в тахографа, както и съхранението му за период до 28-мия ден след приключване на курса. В конкретният случай, ние нямаме и не можем да имаме информация за това дали тахографският лист е правилно попълнен и валидиран от шофьора, защото този курс не е завършил и цялата информация за него е в следствието, но дори да беше, срокът за отчета му, съгласно закона, не е настъпил. Разбира се, независимо от това, ако твърденията на Прокуратурата, че този лист е неправилно попълнен или употребен, са верни, то шофьорът ще понесе своята отговорност, както пред контролния орган по ЗАвП, така и пред Дружеството!
2. От 1 януари 2017 година до този момент на "Юнион Ивкони" ООД е съставен 1/един/ акт за нарушение, който в законоустановения срок е обжалван от нас пред Софийски районен съд и до този момент не е влязъл в сила!“, се казва в становище на фирмата.
В обръщение мениджърите на „Юнион Ивкони“ дават отговор за инцидента на 30 октомври.
„На 30 октомври вечерта около 22:10 часа на АМ "Тракия" се случи изключително неприятен инцидент с автобус на нашата фирма, за радост без жертви и сериозно пострадали граждани. С оглед обществения интерес ние, мениджърите на "Юнион Ивкони", сме длъжни да представим информацията от първа ръка, такава, с каквато разполагаме. До този момент, нямаме фаворизирана версия за причината за катастрофата, защото единствената информация, която имаме са крайно противоречивите разкази на пътниците, вариращи от „заспал от преумора” до „пиян и дрогиран” шофьор, от „засечен” на пътя от автомобил, напуснал местопроизшествието, до изхвърлен от пътя от коловозите и силният вятър автобус. Може би единствената версия, не придобила популярност на този етап е техническа неизправност на превозното средство. Категорично заявяваме, че никой от нас до този момент не е чул и не знае нито версията на шофьора за инцидента, нито версиите по които работи следствието. Държим да отбележим, че не е наша работа, нито на уважаемите клиенти и журналистите да внушават и фаворизират, каквито и да е хипотези, особено такива, клонящи към набедяване. Наша работа, обаче, е да покажем фактите такива, каквито са, а именно: - Курсът София - Слънчев Бряг е започнал в 17:00 часа на 30 октомври от Централна автогара София. - Работното време на водача е стартирало в 16:00 часа на 30 октомври в автобазата на дружеството, като същият е почивал от 16:00 часа на 29 октомври до този час. - Непосредствено преди отпътуването шофьорът е бил предпътно инструктиран, дал е алкохолна проба и е проконтролирано общото му здравословно състояние. - От 16:00 ч. до 16:15 часа автобусът е минал предпътен технически преглед, като само преди седмица е реализиран и периодичният му технически преглед. - Автобусът извършил курса в 06:10 ч. на 30 октомври от автогара Слънчев бряг е управляван от съвсем различен водач. Дружеството разполага с всички изискуеми от закона документи в подкрепа на споменатите факти, които вече предостави на контролните и разследващите органи. Държим да заявим, че провеждаме и вътрешно разследване, което да препотвърди или отрече истинността на документите, с които разполагаме. Въпреки, че хипотетично можем да допуснем евентуално отклонение, то е абсурдно по същество, първо, защото евентуалната злоупотреба, в случая със самоличност, освен че е престъпление по смисъла на НК е в абсолютен разрез с нашите вътрешни правила и търпи най-строгото дисциплинарно наказание, предвидено в КТ и второ, защото реализирането на такова нарушение изисква съглашателство на служителите от поне три различни звена в дружеството ни. Въпреки, че няма никакви данни до момента за извършено нарушение, Ви уверяваме, че дори и най-малкото съмнение в тази посока ще бъде достатъчно основание за нас да потърсим най-строга дисциплинарна отговорност от виновните, като разбира се, уведомим за него и компетентните органи. В заключение ще кажем, че „Юнион Ивкони” е дружество с 25 годишни традиции в пътническия транспорт. Притежаваме 400 автобуса, а в дейността ни са ангажирани близо хиляда служители. Ежегодно реализираме повече от 30 милиона километра пробег и повече от 4 милиона пътувания. Инвестициите ни в транспортни средства, само през 2017 година, са в размер на близо 20 милиона лева. Далеч сме от мисълта, че сме безупречни, дори напротив, страдаме от стотици проблеми, които за съжаление често рефлектират в качеството на предлаганата услуга и дават основание на нашите клиенти да недоволстват. Проучваме проблемите, търсим решения, извиняваме се за неудобствата. Правим го и сега, защото ясно съзнаваме, че каквато и да е причината, сме допуснали един ужасен инцидент, довел до болки, страдания, огромни притеснения и неудобства на нашите пострадали клиенти и техните близки. НО КАТЕГОРИЧНО ТВЪРДИМ, ЧЕ КОМПРОМИС СЪС СИГУРНОСТТА НА ПЪТНИЦИТЕ НЕ СМЕ И НЯМА ДА НАПРАВИМ! Декларираме, че независимо от причините за катастрофата, и независимо от правото на пострадалите да търсят обезщетение от застрахователното дружество, застраховало местата в този автобус, още в рамките на тази седмица, на извънреден мениджърски съвет ще вземем решение за допълнителното им обезщетение от страна на Дружеството“, се казва в становището на Мениджърския съвет на „Юнион-Ивкони”.
От компанията обявиха още, че Застрахователно дружество Евроинс приема заявления за щети от клиенти на „Юнион Ивкони” ООД, пострадали при катастрофата на АМ "Тракия.
Пострадалите може да получат информация как да предявят своите претенции на следните телефони и имейли всеки работен ден от 08:30 ч. до 17:00 ч.: телефони: 02/965 15 20 и 02/414 46 09; имейли: e.vasileva@euroins.bg, a.uglyarova@euroins.bg. Претенции може да бъдат предявени и във всеки ликвидационен център на Eвроинс.