![](http://www.dennews.bg/uploads/strana/API-PUTISHTA/tunel-obshta-narochno-razmazana-lub-G.jpg)
От днес започва ремонт на тръбата за Варна на тунел „Ечемишка“ на автомагистрала „Хемус“. До приключване на строителните работи, което се очаква да бъде до края на декември, трафикът ще се осъществява двупосочно в тръбата за София.
Ремонтните дейности включват възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизалация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване и т. н.
Тунел „Ечемишка“ е с дължина 775 м. В експлоатация е от 1984 г. и досега нe е ремонтиран. Преди две години са били подновени единствено осветителните тела.
Ремонтните дейности ще бъдат изпълнени от „Автомагистрали“ ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък.
В момента на АМ „Хемус“ се ремонтира тунел „Витиня“, виадукт „Елешница“ и участъкът при 41-ви километър - между тунелите „Ечемишка“ и „Топли дол“.
Алтернативният маршрут за пътуване по време на ремонтните работи на тунел „Витиня“ от София за Ботевград е път I-1 - от 215-ти км до км 209+500 и обратно. Връзката на АМ „Хемус“ с първокласния път за пътуващите към Ботевград е при пътния възел при 30-ти км на автомагистралата /Витинска река/, а за идващите от Ботевград при 36-ти километър на АМ „Хемус“. Този маршрут е с 2 километра по-дълъг и с около 7-10 минути по-бавен. Той обаче може да се окаже и по-бърз като се спестят престоя на опашката пред тунела и газовете вътре, ако го използват. Сравнение: – по АМ „Хемус“ са 22 километра, минават се за около 17 минути. Алтернативното трасе – 22 километра, за около 24 минути.
От днес и започват ремонтно-възстановителните дейности на железопътния надлез при 14-ти километър на път III-105 I-1 – Елешница – Елин Пелин – Нови хан. Инвестицията е за над 2 млн. лв. и средствата са осигурени от бюджета на Агенция Пътна инфраструктура.
По време на ремонта движението на превозните средства до 18 тона ще се осъществява по следния обходен маршрут по път Гара Елин Пелин (север) - Елин Пелин - Мусачево - Равно поле - Нови хан - Гара Елин Пелин (юг).
Тежкотоварните автомобили над 18 тона до Елин Пелин ще преминават по Софийския околовръстен път – от пътния възел с бул. „Цариградско шосе“ до пътния възел с бул. „Ботевградско шосе“, след което ще продължават до Долни Богров, където се отклоняват към Мусачево, Елин Пелин и гара Елин Пелин.
Необходимо е шофьорите да карат внимателно и със съобразена скорост, спазвайки пътната сигнализация. През миналата седмица за повишаване на безопасността при пътуване бе подобрено състоянието на обходния маршрут - отсечки от път I-8 между Нови хан и връзката с АМ „Тракия“ и път III-6002 между Мусачево и Елин Пелин.
Железопътният надлез при 14-ти километър на път III-105 I-1 – Елешница – Елин Пелин – Нови хан е ремонтиран преди 13 години и асфалтовата настилка е амортизирана от интензивния трафик. С предвидения ремонт ще бъде подобрено експлоатационното състояние, носимоспособността и дълготрайността на мостовата конструкция, с което ще се осигурят безопасност и удобство при пътуването. Ще се ремонтира връхната конструкция, тротоарните блокове и подновяване на ограничителните системи, пътни знаци и пешеходен парапет.
Изпълнител на ремонтно-възстановителните работи на жп надлеза при гара Елин Пелин е „Калистратов груп“ ЕООД. Стойността на договора е 2 099 145,42 лв. с ДДС. Строителният надзор ще бъде осъществен от „Трафик Холдинг“ ЕООД. Техният договор е на стойност 36 799,20 лв. с ДДС.
По договор срокът за изпълнение на ремонтните дейности е 98 календарни дни. При благоприятни метеорологични условия ремонтът ще завърши в настоящия строителен сезон, информират от АПИ.