Ноуделите вече са хит на модните подиуми

DenNews.bg
04.07.2016
размер на текста:

 Съвременната модна индустрия претърпява дълбоки изменения, тя се приземява и демократизира. Вместо на елитни манекени със стандартните физически параметри тя обръща внимание на момичета с несъвършена външност, твърди американското издание Harper's Bazaar. Такова момиче е Карли Скиортина, която със своя 44-ти размер дрехи вече взе участие в две кампании на ню-йоркския бранд Kate Spade New York. Карли работи като журналистка и създаде портала за жени Slutever. Тя нарича себе си ноудел (nodel е not a model — „не е модел“). С тази дума наричат хората, които заради нестандартната си външност и големия брой поклонници в социалните мрежи могат да изместят истинските супермоделки от рекламните кампании. Между другото бързо расте борят на жените, които възприемат модата като хоби, а не като основно занимание. От тях вече се интересуват и луксозните марки. Хайли Гейтс (редакторка на списанието Paris Rewiew и звезда на проекта State of Undress) блесна тази година в кампанията Sophie Buhai 2016 года. Лиза Пристъп (притежаваща мрежа от магазини за цветя) се снима за американската фирма Banana Republic. 82-годишната Жаклин Мърдок с успех се представи в есенната кампания на Lanvin през 2012 година. „В ерата на социалните медии интересна не е миловидната външност. Ние гледаме хората, защото те са важни, такива каквито са, и ние искаме да научим повече за тях“, смята Скиортино. „Ако блогерката има 48-и размер, но има и 100 000 ползватели в Инстаграм, нея с удоволствие ще я включат в някоя рекламна кампания. По такъв начин брандовете се рекламират сред ползвателите, следейки за едно или друго момиче, съответно се приобщават към нейния успех“, смята още Скиортино. Никой не знаеше за 28-годишната Клементина Десо до декември 2015 года, когато Christian Louboutin публикува на страницата си в Инстаграм видео, на което тя изпробва фирмен гланц за устни. След това Клементина стана една от водещите манекени с форми plus-size и привлече вниманието на обществеността. Преди месец тя и още пет други моделки започнаха кампанията с хаштага #RunwayForAll. Те се опитват да привлекат вниманието към проблемите, с които се сблъскват пълните момичета по света. Според Клементина блогерите и брандовете най-после разбраха колко е важно да включат обикновени хора, а не професионални моделки в своите рекламни кампании. /БГНЕС

 

Най-четено

Темите от "Любопитно"

Етикети