БСП-Дупница се обяви против фалшифицирането на историята в учебниците. Председателят на общинската партийна структура и на групата на БСП в местния парламент Станислав Павлов прочете декларация на днешната заседание на Общински съвет, която да стигне и до министерство на образованието.
Както е известно, в последните дни се разрази скандал около промените в учебния материал и съдържанието му. Като неразбрани думи на министър Тодор Тонев, доведоха до широк отзвук за това, че от учебниците ще изпадне „История славянобългарска” на св. Паисий Хилендарски (предложението е материалът да се премести от 6 в 9 клас). В следствие на скандалите вчера премиерът Бойко Борисов поиска оставката на Танев, а за момента не е ясно името на наследника му на поста.
Ето какво казват от БСП в декларацията си:
В последно време политици от различен произход и мащаб, подпомогнати от щедро платени писачи и медии фалшифицират историята на България. Този процес на фалш започва през 1947 г. с началото на Студената война, не спира и след демократичните промени в страните на Източна Европа, в това число и България.
Това лишава младото поколение от възможността за изграждане на историческа грамотност. Последните изяви на управляващите в сферата на образованието засегнаха факти от историята ни, определящи българското самосъзнание сред учениците от основните класове.
Промените в учебниците по история и литература „помагат”, за реализирането на целите на други държави, които не съвпадат с българския национален интерес.
Историята на България не може да започне отново нито от 1944 г., 1989 г. или 1997 г. Всяка страница, всеки епизод от миналото съдържа богатството на човешкия опит, който заслужава да бъде отново осмислен и предаван на следващите поколения. Трайният интерес на нацията заслужава това.
Фалшифицирането на историята сега, изгражда в младото поколение историческа неграмотност, която ще се отрази в бъдеще на патриотичното възпитание и родолюбие.
Кому е нужна подмяната на историческите факти?
Смятаме за редно при подготовката на учебния материал в бъдеще, да се използва труда на колективи, чиито членове са педагози, историци, доказани специалисти, както и представители на патриотични организации.