Правителството прие решение, с което даде съгласие Управляващият орган на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията да подпише договор с Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти" за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за изпълнението на дейностите по проект „Автомагистрала „Струма" - Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел „Железница".
С приетото решение ще се позволи своевременното стартиране на дейностите по изграждане на участъците от Лот 3 на автомагистрала „Струма" до получаване на формалното одобрение на финансирането по проекта от Европейската комисия.
Лот 3.1 на автомагистрала „Струма" е с дължина от 12,6 км и включва участъка от Благоевград до Симитли, заедно с тунел „Железница" с приблизителна дължина от 2 км.
Лот 3.3 обхваща участъка от Кресна до началото на изградения Лот 4 от автомагистралата при Сандански и е с дължина 23,6 км. За Лот 3.2, включващ трасето през Кресненското дефиле, е в ход проектиране на алтернативно решение за преминаване спрямо варианта за дълъг тунел и след завършването на процедурата ще бъде подаден формуляр за кандидатстване за изграждането на този участък.
Нови 635 км магистрали и над 17 хил. км рехабилтирани пътища
от I, II и III клас до 2020 г. Това предвижда Стратегията за развитие на пътната инфраструктура и Средносрочната оперативна програма за изпълнението й до 2022 г., приети от Министерския съвет. Сред приоритетите на правителството, залегнали в стратегическия документ, е завършването на автомагистралите „Хемус“, „Струма“, „Марица“, „Черно море“ и „Калотина“.
Освен списък с приоритетни проекти, финансов план и програми за развитие на транспортната инфраструктура, Стратегията съдържа анализ на състоянието на републиканската и общинска пътна мрежа, общата дължина, амортизационно състояние, състоянието на пътните съоръжения, статистика и прогноза за трафика и интензивност на движението. Тя набелязва и нужните законови промени, които да са в съответствие с увеличения брой на моторните превозни средства, тяхната товароносимост, както и нарасналия транзитен трафик, след приемането ни в ЕС.
Основните цели на Стратегията са развитие на устойчива пътна инфраструктура; интегрирането й в европейската транспортна система; постигане на висока безопасност и ефективно управление на пътния сектор.
Документът е ключов за развитието на пътната инфраструктура в България през настоящия програмен период на ЕС, ускоряване на регионалното сближаване, устойчиво развитие на икономиката и подобряване на състоянието на околната среда.
Програмата представлява и своеобразна платформа за координация и концентрация на ресурси, включително международни финансови споразумения. Така ще се постигне максимален ефект от средствата, инвестирани в поддръжката, рехабилитацията и развитието на пътищата в България.