На пътен възел „Белокопитово“ може да се завива навсякъде, заяви шефът на агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Лазар Лазаров, който беше гост в Нова ТВ.
Вчера в социалните мрежи се появиха въпроси дали този пътен възел не е прекалено труден за шофьорите, както и защо е била предпочетена конфигурацията „диамант“ вместо по-познатата „детелина“. Имаше питания дали изграждането му не е прекалено скъпо.
Относно въпроса дали при преминаването на пътния възел в някои направления зоните на преплитане на трафика не са прекалено къси, а конфликтните точки – прекалено много, инж. Лазаров заяви, че зоните на преплитане при детелините са абсолютно същите. Нормите в пътното строителство са спазени, макар и двете магистрали да влизат много косо една към друга, увери той.
В телевизионното студио бе и министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която призова да се сложи край на спекулациите относно изграждането на пътния възел и неговата цена, като посочи, че той е бил проектиран още през 1984 г.
Тя съобщи още, че сега предстои изграждането на 250 км от АМ „Хемус“. Вече тече в тръжната процедура, а до няколко месеца ще имаме договор за лот още 60 км – от Ябланица до Ловеч, обясни тя. Най-късно догодина ще имаме започнало строителство, което ще трае две години, посочи Павлова. Индикативната цена на цялата отсечка от 250 км е около 1,9 млрд. лв.
Министър Павлова подчерта, че магистралата не е просто някакъв линеен обект, а има много тунели и виадукти, т.е. това строителство отново ще е сложно.
Тя беше категорична, че няма да има тол такси за частни коли. Предвиждаме тол такси за тежкотоварните автомобили над 3,5 т., а леките коли да бъдат с винетка, но тя да бъде електронна, добави тя.