Още три месеца умуват "как" за будките във ВИП-зоната на Дупница

DenNews.bg
27.03.2015
размер на текста:

Още едно отлагане за преместваеми обекти във ВИП зоната на Дупница, от 1 юли обаче будките ще бъдат премахнати.
Както е известно, от месеци между общината и търговците има напрежение, заради намерението за слагане на ред и налагане на естетически критерии за павилионите. Веднъж търговците получиха отсрочка по Коледните празници, като макар договорите им да бяха изтекли, от общината продължиха дейността им с анекси, за да не трупат частниците загуби.
Въпреки разнопосочните и често менящи се настроения в Общински съвет-за това дали да се угоди на търговците или да се направи крачка към налагането на правила, все пак днес със значително мнозинство, с гласовете на 26 съветници, Наредбата за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти и съоръжения бе приета на редовното заседание на местния парламент днес.
Две корекции бяха направени в текста по предложение на Икономическа комисия, като именно едната гласи, че наредбата ще влезе в сила за ВИП зоната на 1 юли. В 3-месечния срок главният архитект на общината Славка Петкова трябва да изготви конкретна визия за разполагането и вида на временните павилиони в самия център на Дупница. Освен това трябва да бъдат синхронизирани и текствете в Наредбата и Стратегията за преместваемите обекти, което трябва да бъде гласувано от ОбС.
Другата промяна в текста засяга временните обекти от тип акционни сергии по големи празници, като например продажбата на мартеници и коледна украса. Срокът за разполагането на този тип обекти бе удължен от 7 на 14 дни.
Голяма загриженост бе изразена от общински съветници за наличието на обекти за продажбна на царевица, пуканки, кестени и сладолед, които са временни, но засягат по-голям от 14 дни период. От отговора на Петкова стана ясно, че това зависи от предложенията на самите съветници, които ще бъдат направени в тримесечния срок до 1 юли.
Беше поставен и въпросът за осигуряване на безпрепятственото преминаване на пешеходците и опасността за блокиране на пътникопотока в централната част на града. За това също стана ясно, че отговорност носи главният архитект, тъй като заемането на тротоарните площи от заведенията става по друга наредба. За да се избегне прекомерното задръстване от маси, столове и сергии на центъра трябва да се синхронизират двете наредби, обясни Петкова, като посочи, че за всеки обект се иска разрешение, а то се съобразява с възможностите към момента.
„На мен ми е нужна наредба, за да мога да започна консултации и да направим конкретна визия за преместваемите обекти, а тези три месеца за достатъчни”, обясни още Петкова.

 

Най-четено

Темите от "Дупница"

Етикети