Експерти от Швейцария инспектират засечката на правителствения самолет

DenNews.bg
12.02.2015
размер на текста:

Експерти от Швейцария ще извършат проверката на правителствения самолет, който кацна аварийно вчера вечерта на летище София, заради неприбран колесник. На борда бе и премиерът Бойко Борисов. Над час правителственият „Фалкон” кръжа над София, за да се изразходи горивото. Самолетът кацна след петото захождане към пистата, където пък беше посрещнат от пожарни, заради опасенията от избухване.
През 2008 г. подобен инцидент преживя и тогавашният президент Георги Първанов. Колесникът на неговия Ту-154 не се прибра след излитане от Азорските острови на път за Мексико. Оказа се, че причина за аварията бе недобро обслужване на самолета в руски завод.
Все пак Борисов излетя снощи за Европейския съвет в Брюксел с друг самолет от правителствения авиоотряд.
"Оттук нататък самолетът е на стоянка под видеонаблюдение, запечатан, под охраната на НСО. Възможно най-бързо ще пристигне екип от Швейцария, от компанията, която има договор за сервизиране на "Фалкон"-а и съответно ще бъдат изработени експертизи и доклади, за да преценим всъщност, дали проблемът е чисто технически или съществуват и други варианти", заяви на пресконференция по случая транспортният министър Ивайло Московски.
По думите му "до момента не е имало технически доклад, в какъвто и да е период, който да е констатирал каквато и да неизправност на самолета"
Той съобщи още, че аварията в правителствения самолет е съвпаднала с оставката на изпълнителния директор на "Авиоотряд 28". "Неговите аргументи са такива - той твърдеше, че с финансовият бюджет, с който разполага не би могъл да подържа в нормална кондиция авиотряда".
Московски обаче не обвърза оставката с инцидента, отбелязвайки лаконично, че се надява това да е случайност.
Междувременно бившият директор на "Авиоотряд 28" Пенчо Пенчев пред БНТ коментира пред БНТ, че най-вероятно е имало проблем в електрониката на правителствения самолет, но пилотите са действали изключително грамотно.
По думите му самолетът е въведен в експлоатация през 2001 г. и до момента не е имало проблеми от технически характер. За командира, който е пилотирал самолета, Пенчев разказа, че е най-опитният пилот в отряда.
Според Пенчев обективен проблем, който съществува още със закупуването на самолета, е препоръката да стои в хангар, който не е осигурен. По време на техническите прегледи е установено нарушение на лаковото покритие като преди три години в Швейцария то е било изцяло сменено.

Най-четено

Темите от "Страна"

Етикети