Експерти от Швейцария ще извършат проверката на правителствения самолет, който кацна аварийно вчера вечерта на летище София, заради неприбран колесник. На борда бе и премиерът Бойко Борисов. Над час правителственият „Фалкон” кръжа над София, за да се изразходи горивото. Самолетът кацна след петото захождане към пистата, където пък беше посрещнат от пожарни, заради опасенията от избухване.
През 2008 г. подобен инцидент преживя и тогавашният президент Георги Първанов. Колесникът на неговия Ту-154 не се прибра след излитане от Азорските острови на път за Мексико. Оказа се, че причина за аварията бе недобро обслужване на самолета в руски завод.
Все пак Борисов излетя снощи за Европейския съвет в Брюксел с друг самолет от правителствения авиоотряд.
"Оттук нататък самолетът е на стоянка под видеонаблюдение, запечатан, под охраната на НСО. Възможно най-бързо ще пристигне екип от Швейцария, от компанията, която има договор за сервизиране на "Фалкон"-а и съответно ще бъдат изработени експертизи и доклади, за да преценим всъщност, дали проблемът е чисто технически или съществуват и други варианти", заяви на пресконференция по случая транспортният министър Ивайло Московски.
По думите му "до момента не е имало технически доклад, в какъвто и да е период, който да е констатирал каквато и да неизправност на самолета"
Той съобщи още, че аварията в правителствения самолет е съвпаднала с оставката на изпълнителния директор на "Авиоотряд 28". "Неговите аргументи са такива - той твърдеше, че с финансовият бюджет, с който разполага не би могъл да подържа в нормална кондиция авиотряда".
Московски обаче не обвърза оставката с инцидента, отбелязвайки лаконично, че се надява това да е случайност.
Междувременно бившият директор на "Авиоотряд 28" Пенчо Пенчев пред БНТ коментира пред БНТ, че най-вероятно е имало проблем в електрониката на правителствения самолет, но пилотите са действали изключително грамотно.
По думите му самолетът е въведен в експлоатация през 2001 г. и до момента не е имало проблеми от технически характер. За командира, който е пилотирал самолета, Пенчев разказа, че е най-опитният пилот в отряда.
Според Пенчев обективен проблем, който съществува още със закупуването на самолета, е препоръката да стои в хангар, който не е осигурен. По време на техническите прегледи е установено нарушение на лаковото покритие като преди три години в Швейцария то е било изцяло сменено.
Експерти от Швейцария инспектират засечката на правителствения самолет
12.02.2015
Най-четено
- Министерският съвет одобри проект на закона за личния фалит
- 146 народни представители казаха твърдо "не" на тестовете за алкохол и наркотици
- Затворът в Бобов дол приютява за празниците македонец, попаднал в Австрия на полицай под прикритие при крупна сделка с наркотици
- След отправена заплаха за убийство: Вкараха в ареста 67-годишен от дупнишкото село Самораново
- 18-годишна прати в болница спътниците си след удар в крайпътно дърво и обръщане по таван в канавка
- 52-годишна дупничанка е с изгаряния след взрив на газова бутилка
- Какъв ще бъде пазарът на апартаменти в София през 2025 г.?
- С дронове е термокамери издирват момче със синдром на Даун, сякаш потънало вдън земя
- Иранската революционна гвардия затяга контрола върху износа на петрол от Техеран
Темите от "Страна"
- Министерският съвет одобри проект на закона за личния фалит
- 146 народни представители казаха твърдо "не" на тестовете за алкохол и наркотици
- С дронове е термокамери издирват момче със синдром на Даун, сякаш потънало вдън земя
- Депутатите днес пред тежък избор: Да приемат или не да ги тестват за алкохол и наркотици
- Шофьор изгоря след удар на кола в бетонна стена, установяват самоличността му
- Поляк опита да внесе у нас 283 200 евро, увити като сандвичи
- Националната следствена служба разследва инцидента със загиналите жп работници край Бойчиновци
- Бизнесмен е държан в плен, докато не прехвърли бизнеса си
- Ремонтна машина премаза на релсите двама работници