Дупничанин пренареди класирането на рали Средна гора

DenNews.bg
18.11.2015
размер на текста:

Снимка за rallyxpress: Велкана Илиева/Пазарджик

Час и половина след тържественото закриване на Средна гора, финалното състезание от националното първенство по рали получи ново класиране, когато спортните комисари на състезанието декласираха едновременно и четирите участващи екипажи от програмата на Хюндай Рейсинг Трофи. При „първото четене“ на крайните резултати те са на местата от седмо до десето, информира RallyXpress.
Така финалният кръг от програмата Хюндай Рейсинг Трофи завърши с безпрецедентно масово изключване на участници, каквото българския автомобилен спорт не е виждал в цялата своя досегашна история.
Решението на шефовете на рали Средна гора зачерта позициите на Васил Жеков/Добромира Илиева (7-и в общото подреждане, първи след карето на i20 Купе R1), Христо Геров/Марин Костадинов (8-и и 2-и), Григор Григоров/Янаки Янакиев (9-и и 3-и) и най-младият участник – Симеон Симеонов/Добрин Борисов (10-и и 4-и).
Причината за изгонването на участниците в програмата е протест от екипажа на БАМС дупничанина Владимир Сиврийски и Румен Манолов, който на основание на нарушаване на правилата, в 17.30 ч. подава своята жалба до дирекцията на състезанието, депозирайки и сумата от 250 лв.
Като основание се посочва, че нито един от четирите автомобила не се е намирал в зоната на закрития парк на ралито, както изискват регулациите, а при подобно нарушение същите регулации са безапелационни – допусналите нарушението екипажи се декласират от състезанието.
През годината на два пъти по същия категоричен и безапелационен начин спортните комисари изпълниха задълженията си в планинския шампионат.
За факта, че дирекцията на рали Средна гора е била абсолютно наясно, че протестът на Сиврийски/Манолов е необоримо точен, може да се съди и по това, че той е решен светкавично в полза на протестиращите.
Наблюденията на сайта с новините в българския автомобилен спорт сочат, че обичайната практика при разглеждането на протести от състезателите е те да бъдат обсъждани от спортните комисари между час и половина и два, като дори често решенията се прехвърлят за изпълнение от централата на спортната власт.
В случая с Хюндай Рейсинг Трофи всичко е точно обратното и напълно повтаря процедурата по наказанието с дисквалификацията на Любен Каменов след финала на планинско Раховец-Лясковец.
Според очевидци, веднага след края на единствената в състезанието пресконференция, и четирите екипажа от Хюндай РТ изчезват в неизвестна посока, „за да видят след финала, дали автомобилите са напълно еднакви“.
Напълно равностойните коли Хюндай i20 Купе R1 бяха едно от примамливите (освен реалити-шоуто и медийното отразяване) условия на стартиралата обещаващо през зимата програма на вносителите на корейските автомобили.
Точно когато пилотите уточняват нещата помежду си, последния по дата навигатор на Сиврийски – ветеранът сред ко-пилотите и един от тримата най-начетени с правилата човек в спорта – Румен Манолов, открива, че за една част от състезателите условието за оставане на автомобилите в закрит парк важи, но то в никакъв случай не се отнася до тези на Хюндай Рейсинг Трофи.
И напълно логично, Сиврийски и Манолов сядат и пише протест от името на екипаж №9, позовавайки се на липсващите 4 „купета“ в кошарата до Арена Асарел.
 

Най-четено

Темите от "Спорт"

Етикети