Подписки и протести срещу драстичното съкращение на влакове

DenNews.bg
12.01.2015
размер на текста:


Подписки и протести стартираха в редица градове днес-денят, в който БДЖ спря десетки влакове и обяви категоричната си позиция, че след 1 февруари в стараната ще се движат само 2/3 от влаковете.
Служителите на БДЖ се опасяват, че ще започнат масови съкращения, а пътниците очакват още по-дълго чакане, бутаница във вагоните и, в крайна сметка, изолация на някои от по-трудно достъпните населени места.
„Няма как да поддържаме старото разписание с по-малко пари”, коментира шефът на БДЖ Владимир Владимиров и предложи общините да финансират пътническите превози.
Любомир Милков от синдиката на БДЖ съобщи пред Фокус, че жителите на Карлово са блокирали за кратко жп линията. Той е получил информация, че е имало събиране на хора в 9:30 часа, когато минават бързите влакове от Бургас за София и в обратната посока.
Също тази сутрин близо 300 души, пътуващи от гара Стамболийски в посока Пловдив, са пътували при нечовешки условия във влака от Септември. По думите на Лилков това са били пътниците от композицията, която идва от Пещера, тъй като нейният маршрут е съкратен до гара Стамболийски.
„Навсякъде се правят подписки. В момента от Пловдивска област има събрани не по-малко от 3500 подписа срещу това решение да се спират влакове. За 17 януари се подготвя протест във всички засегнати общини. Протестът е съвместен на граждани и синдикати”, обяви Любомир Лилков.
Той посочи, че вместо да мислят за съкращения, от ръководството на превозвача трябва да се стараят да вдигнат приходите.
На гарата в Габрово служители на железницата, граждани и синдикати символично погребаха БДЖ. Градът на хумора и сатирата е сред най-ощетените от спирането на първите 38 влака.
От днес по линията Русе – Стара Загора са спрени 6 влака. Други десет вече не се движат между Царева ливада и Габрово. Така на практика след три следобед Северна и Южна България остават без жп връзка помежду си.
Най-потърпевши са хората от малките населени места в Габровско, за които Балканската линия се оказва единствения транспорт до градовете.
Над 2000 подписа срещу спирането на влакове събраха и на жп гарата в Русе. Подписката върви както на касите, където се продават билети, така и на гишето за информация.
От днес Русе губи връзка с влаковете от Горна Оряховица в посока Стара Загора и от Царева ливада за Габрово, които вече са спрени.
Русенци са притеснени най-много от решението от 1 февруари да се спре сутрешният влак Русе-Варна и следобедният от Варна за Русе. Тя се ползва изключително много от студенти, пенсионери и инвалиди, както и от хората от малките населени места, които се придвижват към работа.
Срещу тази стъпка се изказаха вече и русенски депутати, които ще лобират за запазването на това направление. Още повече, че става дума за първата в България жп линия Русе-Варна, която е на 149 години.
Според неофициална информация има някакъв шанс линията да не бъде спряна, но дали това е така, ще стане ясно на 1 февруари.
 

Най-четено

Темите от "Страна"

Етикети