Лекари съветват на тел. 112 от днес при здравословен проблем

DenNews.bg
20.05.2013
размер на текста:

Всички сигнали за медицински случаи, които постъпват на телефон 112, от днес ще се приемат и обработват чрез конферентна връзка едновременно и в съответния областен център за спешна помощ.
До това решение стигнаха министрите на вътрешните работи и здравеопазването преди дни. Целта е да се съкрати времето за реакция при обаждания за спешни случаи, информира novanews.bg.
Досега предаването на сигналите от телефон 112 до диспечер на Спешна помощ отнемаше няколко минути. С промените се очаква екипите на спешната помощ да реагират на медицинските сигнали много по-бързо.
В момента на 112 се приемат подобни сигнали и оттам ги предават на спешните центрове. Медиците обаче се оплакват, че операторите на спешния телефон не винаги събират коректно информацията - както за адреса, така и за състоянието на пациента.
От Центъра за спешна медицинска помощ в София обясняват, че често хората преувеличават информацията за състоянието си, мислейки си, че така линейката ще пристигне по-бързо. Затова още при подаването на сигнала той трябва да се преценява от медицински лица, каквито има в спешната помощ, а не в колцентъра на 112. Все пак линейките няма да идват така бързо поради липсата на необходимия брой екипи. За територията на София, екипите трябва да са 60. А всъщност са 17. Причината остава ниското заплащане, пише и btvnews.bg.
 

Най-четено

Темите от "Страна"

Етикети