Бойко Борисов хвана в крачка строителите на магистрала „Тракия. Те пестели от асфалта, като дори половината от добавките липсвали. Занапред гръцката фирма ще работи на собсвена издръжка, а инспекциите ще бъдат на всеки 20 дни.
"Събота и неделя ни издебнаха и положиха около един километър асфалт на "Тракия", като бяха спестили половината от рецептата за асфалта", възнегодува днес премиерът.
Лошото качество на пътната настилка е установено от експерти на лабораторията на пътната агенция, които контролират този участък.
Премиерът с негодувание заяви, че ако така ще се правят пътища, то след няколко години асфалтът ще бъде „изяден”, а тогава няма на кой да се оплачеме, тъй като и гаранционния срок ще бъде минало.
Проверката на строителните работи на Лот 2, 3, 4 на АМ "Тракия" преди три седмици също доказа, че в някои участъци около Нова Загора има нужда от изменения - констатирани са неравности по положения вече асфалт, има и проблеми с плътността , което може да доведе до разпукване на асфалта. Според Регионалния министър Лиляна Павлова обаче нямало сериозни дефекти.
До май 2013 г. се очаква изграждането на пътен възел Яна- Околовръстното от магистрала „Хемус”, като крайният срок за завършване на проекта е септември същата година.
За момента има забавяне на работата в участъка, заради гнезденето на щъркелите, уточнио Борисов.
"Бавим се в този участък и не строим, защото в горичката гнездят пилци. Има няколко щъркела в далечината, но другият трафик не ни пречи. Ние сме изключително коректни с всички еколози. В горната част сме много напред със строителството, а тук до юни да се излюпят и малките щъркелчета и да почваме този участък", каза премиерът на днешната инспекция.
Участък с дължина 8 километра, на стойност 38,3 млн. лева ще свърже магистралите „Хемус” и „Тракия”, а постоянните проверки на подвижната лаборатория ще следят стриктното спазване на пътостроенето, информира dnes.bg.
Затова, аз на 20 дни, заедно с министъра и с кметовете, минаваме и ги проверяваме лично, за да знаят, че ако някой се опита така да направи, ще бъде хванат. Ако не ги бяхме хванали и мине асфалтът, след това последният му слой ще го видим след няколко години, когато започне да поддава, когато са изтекли гаранциите. На магистрала "Люлин" си имаме гаранция, ние си съборихме част от земната маса, за да може да се ремонтира за сметка на изпълнителя в гаранцията, която има”, каза Бойко Борисов.
При проверка на строителните работи на Лот 2, 3, 4 на АМ "Тракия" преди три седмици също стана ясно, че в някои участъци около Нова Загора има нужда от корекции - констатирани са неравности по положения вече асфалт, има и проблеми с плътността - слягането не е добро, което може да доведе по-късно до пропукване на асфалта.
Регионалният министър Лиляна Павлова тогава уточни, че все пак нямало сериозни дефекти.
Относно строителството на участъка от магистрала "Хемус" от пътен възел Яна до Околовръстното, премиерът заяви, че този път може да приключи до май 2013 година. Официалният срок е догодина през септември.
В момента се строи само в едната част от участъка. Работата в другата част от пътя е замразена до юни заради гнездене на щъркелите, уточни Борисов.
"Бавим се в този участък и не строим, защото в горичката гнездят пилци. Има няколко щъркела в далечината, но другият трафик не ни пречи. Ние сме изключително коректни с всички еколози. В горната част сме много напред със строителството, а тук до юни да се излюпят и малките щъркелчета и да почваме този участък", каза Борисов на днешната инспекция.
Подвижна лаборатория ще проверява качеството на материалите, с които се изгражда автомагистрала "Хемус".
След приключването на строителството на инспектирания днес от премиера пътен участък ще се осигури връзка на магистрала "Хемус" с магистрала "Тракия".
Участъкът е дълъг 8 километра, а строителството му е на стойност 38,3 млн.лева.