Служители от общинското дружество “Паркинги и гаражи” в Дупница рекетират клиенти пред “Техномаркет” и събират такси. Всеки, който спре пред магазина, е посещаван от служителите и без обяснения трябва да си плати 50-те стотинки за час престой, а срещу тях много често не се издава и касова бележка.
В повечето случаи клиентите на магазина не знаят, че не са длъжни на плащат въпросната такса за паркиране в синята зона, защото магазинът има целогодишен абонамент за 4 паркоместа. Това всъщност клиентите няма как и да знаят, тъй като както и пред магазина, така и в целия град никъде няма хоризонтална маркировка за отделните паркоместа. Не са поставени и указателни табели, на които да пише, че въпросните 4 паркоместа са служебен абонамент. Така служителите от синята зона събират такси от всеки, който спре, без значение дали има свободни места за клиентите на магазина, или не. Нещо повече, такси се събират дори и тогава, когато клиент на магазина остане вътре до 15 минути и в такъв случай таксата за синя зона не се дължи. Обяснението, което дават служителите от синята зона е, че събират таксата защото не могат да бъдат сигурни в това, че клиентът “няма да се забрави вътре в магазина и да откара и повече от час”.
Всъщност порочната практика да се събира такса при престой в синята зона по-малко от 15 минути, продължава. Вече има и случаи на поставени скоби на автомобил, чийто собственик спрял пред едно от застрахователните дружества, откъдето е трябвало да му направят снимка за нанесена щета. По-фрапиращ е случаят с друг дупничанин, спрял по принуда в синята зона заради повреда в колата. Докато бил наведен под капака, той бил стреснат от служител от синята зона с потупване по гърба и приканен да си плати с лаконичното “50 стинки”