Пътят от Бинека до Бобов дол с нов асфалт най-рано през 2014 г.

Десислава Панайотова-Янкова
10.05.2012
размер на текста:

Пътят от Бинека до Бобов дол ще чака нов асфалт най-рано през 2014 г., въпреки, че най-натовареното с обществен превоз шосе в областта не е ремонтирано основно близо 50 г.
Обновяването на пътя е заложено в проекта на Областно пътно управление-Кюстендил за периода 2014-2020 г., но дали ще се случи отново е под знаменател „евентуално”. И за тогава надеждата е 90%, тъй като пътят Бинека-Бобов дол-Жедна е на 4 място от приоритетните обекти, обясни шефът на ОПУ Юлияна Божилова. Друг почти неизползваем път в Бобовдолско, заради свлачища, Бобов дол-Горна Козница-Кюстендил пък е на пето място сред обектите за финансиране в дългогодишния план на управлението.
Новината, че Бобов дол отново е отложен за бъдещето, разбираемо, не беше приета с ентусизаъм от страна на местната власт.
„Всеки ден през пътя Бинека-Бобов дол се превозват 3000 миньори и отделно още стотици работници в ТЕЦ „Бобов дол”. Всеки ден животът им е под заплаха, заради ужасното състояние на пътя. Ремонтът е работа на Областно пътно, тъй като шосето е част от републиканската пътна мрежа. Какво обаче чакат там? Да стане трагедия... Може би след това на момента ще се намерят средства, а дотогава от ОПУ ще продължават да слагат нов асфалт върху новия път Дупница-Кюстендил”, коментира предстедателят на ОбС Огнян Зарев.
Заместникът му Валери Радлев пък пожела живот и здраве на всички, за да дочакат събитието. „Само дано не стане 3000-та година, че за тогава не знам кой би бил свидетел”, саркастично отбеляза той.
С условието, че не обича да дава обещания, Божилова коментира лаконично и темата със свлачищата на територията на община Бобов дол. Засега от ОПУ само извършват „обстойни проверки” и броят проблемните участъци. Сметките показват, че в Бобовдолско има 4 големи свлачища и едно малко. Реално действия бяха предприети само за пропадналия път от мините към радомирското село Жедна. Там има изграден временен път. „Много е тежка ситуацията, защото просто няма здрава основа. И при другите голями свлачища е така”, обясни Божилова.
Обещанието й за проверки обаче никак не успокояват кметовете на Мали Върбовник, Голема Фуча и Мламолово.
В Мали Върбовник и Голема Фуча има опасност свлачищата да разделят селата на две. Свличане на земни маси има и на пътя от Горна Козница за Кюстендил, заради което той е почти неизползваем и при затвора в миньорския град.

 

 

Най-четено

Темите от "Бобов дол"

Етикети