Община Бобов дол свиква обществено обсъждане за актуализацията на бюджета за 2012 г., което ще се проведе утре, 20 декември от 10 до 12 часа в заседателната зала на общинска администрация. Поканени са всички представители на местния бизнес, неправителствени организации и граждани.
Актуализацията ще смъкне заложения в началото на годината бюджет с над 1 милион лева надолу. Огромната разлика се дължи на обявените в несъстоятелност държавни мини и други предприятия, които имат задължения към хазната и при планирането на бюджета са заложени постъпления, които обаче няма да се случат, обясни кметът на Бобов дол Кирил Станчев.
В началото на годината общината планира бюджет от 6 411 016 лв., при актуализацията, поискана от градоначалника, сумата става 5 148 223 лв., от които 2 279 365 лв. са от делегирани дейности, а 2 868 858 лв. са от местни приходи.
„Каквото е постъпило е усвоено по параграфи. Не може да се предвиди кога държавните мини и други предприятия в несъстоятелност ще покрият задълженията си и затова се получава тази разлика. Само държавните мини дължат близо 1,5 милиона лева”, обясни Станчев.
Освен актуализация на бюджета предстои и актуализация на капиталовите разходи в общ размер от 1 103 624 лв.
Обемната на пръв поглед сума се дължи на постъпленията по финансирания от европейска програма проект за изграждане на амфитеатър- 640 187 лв.
От списъка с извършени дейности става ясно, че през годината са ремонтирани общински пътища за 23 953 лв.
15 000 лв. са отделени за дренаж и изграждане на стълби на Центъра за рехабилитация и интеграция. За възстановяване на междублоково пространство са отишли 4000 лв., за 5000 лв. са сменени ел.тела с енергоспестяващи в селата Мала Фуча, Горна Козница и Коркина.
За подпорни стени на улица „Н. Вапцаров” в село Мламолово са похарчени 1500 лв. за проектиране, 37 471 лв. за изграждането им, 1500 лв. за бордюри и 100 лв. за надзор.
1000 лв. са похарчени за проектиране на подпорна стена на улица „Алекси Янев” в Бобов дол, а за ремонт на улична мрежа-73 776 лв. или всичко похарчени средства за капиталови разходи 139 347 лв.
Целевата субсидия е в размер на 163 300 лв., а от делегираните бюджети са закупени компютри за 8468 лв. за ОУ „Н. Вапцаров”, интерактивна дъска за 1100 лв. за СОУ „Христо Ботев”, 15 500 лв. са отделени за хардуер за ОУ „Никола Вапцаров”, за хардуер на СОУ „Христо Ботев”-750 лв. плюс компютри за 3947 лв. за училището.