Google хвърля ръкавица на Facebook

DenNews.bg
29.06.2011
размер на текста:

Снимка: reutres/dnevnik.bg

Тоталният лидер в онлайн търсенето Google явно няма намерение да се отказва от битката и за най-добра социална мрежа, тъй като смело хвърля ръкавица на Facebook... Въпреки неуспешните досега опити в тази област, последният проект Google + изглежда не само амбициозен, но мащабите му доказват, че компанията си е взела поука от предишните провали с Google Buzz, Orkut и Google Wave.
Новият проект прилича на Facebook. Потребителите могат да споделят снимки и линкове, както и да публикуват различни статуси. Между двете услуги обаче има една съществена разлика, с която търсачката се надява да успее да надделее, а именно - информацията се споделя с групи потребители като колеги, приятели или съученици (например), информира dnevnik.bg.
Новото при Google + са опциите за комуникация - докато Facebook предлага само текстов чат, то Google ще дава опция и за видео-разговори през социалната си мрежа, отново в групи. За момента услугата е достъпна за ограничен брой потребители, но скоро те ще могат да канят свои приятели да се присъединят към новата социална мрежа.
Социалните сайтове са все по-важни за Google, тъй като от няколко месеца търсачката изостава от Facebook по време, което потребителите отделят в интернет, отбелязва АФП, цитирана от vesti.bg.
На Facebook, най-популярната социална мрежа в света, се падат 13 процента от общите часове, прекарани онлайн през май, докато при Google те са 10%, сочат данни на ComScore.
Целта на Google е да се конкурира с Facebook за печалбите от реклама при по-голяма посещаемост.
 

Най-четено

Темите от "Любопитно"

Етикети