Превозвачи: Вървим към закриване на градския транспорт в Дупница

Фирми подменят атобусите с маршрутки в опит да оцелеят, с 50% намалял потокът пътници от началото на годината

Десислава Панайотова-Янкова
09.03.2011
размер на текста:

В най-скоро време Дупница може да бъде изправена пред закриване на градския транспорт. Това прогнозираха пред dennews.bg собственици на транспортните фирми, обслужващи вътрешните и междуградски линии.
Превозвачите са притиснати не само от повишаването на цените на горивата, но и от нелоялната конкуренция от страна на нелегални таксита, постоянното поскъпване на поддръжката на автобусите и консумативите, както и от намалените и неправилно разпределени държавните субсидии.
Засега седемте транспортни фирми нямат ясно становище за повишаване цената на билетите, но вече се водят разговори са провеждане на събрание за това.
Дупнишките превозвачи ще се включат в националния протест против поскъпването на горивата, но първоначално само символично-с поставяне на плакати на автобусите.
„Ние имаме задължение към пътниците и не може да ги оставим без превоз, но са нужни незабавни мерки от страна на държавата, в лицето на министрите на финансите и транспорта, защото фирмите ща фалират и наистина редица градове и общини ще останат без транспорт”, обяснява един от превозваческите шефове.
Близо 50% е намалял потокът на пътници само от началото на годината и ако по една от оживените линии Дупница-Кюстендил преди на ден са минавали над 60 пътници, сега вскчи курсове за деня отчитат под 20 души. Ако превозвачите откажат да пуснат автобус, заради липсата на пътници обаче веднага биват санкционирани от ДАИ. Част от превозвачите пък вече заменят големите автобуси с по-малките маршрутки, в опит да оцелеят.
„Когато пътниците са малко, както в повечето случаи няма проблем, но в натоварените часове веднага започват да пускат жалби в общината. Но как да оцелеем, като 75 километра курс, например, през селата имаме по 2-3 души, а горивото може сами да изчислите къде отива. И на фона на това разпределението на държавните субсидии е в пълен хаос. И ако например нашите автобуси минават през няколко села до Кюстендил нямаме право на субсидия, а и всяка община иска да даде субсидиите на своите превозвачи, въпреки че и ние возим през нейна територия”, обясняват още превозвачите. Според тях е пълен абсурд и това, че акцизът на горивата отива за издръжка на Министерство на отбраната.
„Въпреки всички проблеми ние искаме по-високи цени само при повишаване на горивата. Но истината е, че много колеги се отказаха, защото това не е работа от която се печели. Да не говорим колко главоболия и нерви имаме с градските курсове-че никой не се трогна, че автобусите засядат в задръстването и заяради неправилното паркиране, че се движат бавно заради дупките. Че такситата крадат хората, но проверки не ги ловят. Че в Кюстендил нямат градски транспорт, но взимат субсидия за градски транспорт...”, обясняват те и дават още примери от практиката. Автобус не изпълнил последния си курс, защото имало само една жена, която искала да прати багаж по шофьора отнесъл два акта от ДАИ.
 

Най-четено

Темите от "Дупница"

Етикети