Жалбите срещу мобилните оператори водят в класацията на потребителите

dennews.bg
15.03.2011
размер на текста:

Дамян Лазаров Снимка: вестник "Класа"

Жалбите срещу мобилните оператори водят в класацията на потребителите. Това става ясно от информацията, изнесена от председателя на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров, цитиран от vesti.bg
Оазва се, че повече от половината от всички жалби, получени за месец в комисията, съдържат оплаквания от телекомуникационните услуги, а за първите два месеца техният брой е над 1500.
По повод на днешния Световен ден на потребителите в КЗП тази сутрин беше открита приемна, в която гражданите могат да споделят проблемите си, възникнали при получаването на телекомуникационни услуги.
Най-честите оплакванията на потребителите са във връзка с прекратяване на договорите, преноса на номерата, възражения по сметките и неспазване на кредитния лимит дори и тогава, когато той е договорен.
Комисията е готова да се включи във всяка инициатива за така наречения мек подход за постигне на резултати, посочи председателят на КЗК и отбеляза, че приемната е последната форма за опит за саморегулация в бранша, при който, ако не се постигнат желаните резултати, ще се търсят други форми за отстраняване на проблемите.
Според Дамян Лазаров необходима е и воля от страна на законотворците и по-специално промяна в наказателните разпоредби в Закона за електронните съобщения.
Дамян Лазаров припомни, че изтича срокът на въвеждане у нас на евродирективата от 2009 г., в която се регламентират въпросите, свързани с невъзможността за прекратяване на срочните договори. Според него подобни договори са в полза на потребителя, но те не трябва да са нито много дълги, нито много къси. След изтичането на периода на срочния договор при автоматичното преминаване в безсрочен трябва да се предвиди клауза за възможност с едномесечно предизвестие без неустойка, той да бъде прекратен.
Продължението на договора в срочен да става само със съгласие на потребителя, като по този начин ще се реши проблемът с опитите за прекратяването на срочните договори, смятат от комисията.
През 1985 г. Общото събрание на ООН обявява 15 март за Световен ден за защита на потребителите. Датата е избрана в памет реч на американския президент Джон Кенеди, в която той на 15 март 1963 г. се обявява за Закон за защита на потребителите.
Кенеди посочва четирите основни права на потребителя: на безопасност, на информация, на избор и правото да бъдеш чут. По-късно са добавени още четири: правото да бъдат задоволени основните потребности, право на обезщетение, право на образование, право на здравословна околна среда. Тези осем права са включени в Правилата за защита на потребителите, приети от ООН.


 

Най-четено

Темите от "Страна"

Етикети