Манчестър Юнайтед продължава да е най-скъпата футболна марка

dennews.bg
05.10.2011
размер на текста:

Манчестър Юнайтед отново е най-скъпата футболна марка в света, изчислява авторитетното бизнес списание „Форбс", цитирано от novsport.bg. В класацията за тази година имиджовата стойност на клуба е оценена на 269 милиона долара. На практика толкова бе цената на бранда на английския шампион и през 2010 година (270 млн.), когато Юнайтед бе №1 сред всички спортни марки в света. Сега обаче „червените дяволи” отстъпват лидерската си позиция на бейзболния Ню Йорк Янкис. Този клуб регистрира повишение с 57% на имиджовата си цена. Точно това изкачва Янкис на първо място с 340 милиона долара. Манчестър Юнайтед обаче все още е пред Реал Мадрид. Марката на испанския гранд се котира на 264 милиона долара срещу 245 милиона в миналогодишната класация.
В Топ 10 на ранглистата на „Форбс" попадат общо 6 футболни клуба, 2 бейзболни и 2 по американски футбол.
На 5-о място е Байерн Мюнхен (179 млн.), а донякъде изненадващо европейският клубен шампион Барселона е едва на 7-о място със 172 млн. Това говори, че при управлението на Сандро Росел клубът не е дръпнал особено в рекламната и маркетинговата сфера. През миналата година Барса бе 8-и с почти същата оценка - 170 млн. Английският Арсенал (158 млн.) и италианският Милан (147 млн.) бележат отстъпление, като заемат съответно 8-ма и 9-а позиция.
 

Най-четено

Темите от "Спорт"

Етикети